FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
“De coronacrisis heeft de kaarten grondig door elkaar geschud” 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Green at the Office creëert een veilige groene ruimte op kantoor

De afdeling Green at the Office van Krinkels werkte de voorbije weken een aantal originele projecten uit om de kantoorruimtes op een veilige maar ook aangename manier in te richten. Alle elementen zijn gemakkelijk te verplaatsen of aan elkaar te koppelen en spelen in op de flexibiliteit die nodig is in de huidige omstandigheden. Via grote plantenbakken kan een ...
| 02/07/2020 - Office Management

Proxyclick lanceert Touchless Check-In

Proxyclick, wereldwijde leverancier van enterprise visitor management software, lanceert ‘Touchless Check-In‘, een contactloos check-in alternatief aan de receptie voor elke fase van het bezoek. Nu miljoenen werknemers, bezoekers en aannemers wereldwijd opnieuw bedrijfsgebouwen zullen betreden, zal deze tool organisaties in staat stellen om voldoende due diligence uit te voeren en zo de aansprakelijkheidsrisico's te ...
| 19/06/2020 - Office Management

Tips voor veilige terugkeer naar de (werk)vloer

Steeds meer organisaties stellen hun kantoren weer open voor personeel. Uiteraard met de nodige restricties en voorzorgsmaatregelen. Zo worden medewerkers met afzetlinten, stickers en banners opgeroepen zich aan de 1,5 meter afstand en andere richtlijnen te houden. De combinatie van al deze verschillende communicatiemiddelen kan leiden tot verwarring onder de medewerkers. Tarkett, geeft drie tips om duidelijkheid te scheppen ...
| 18/06/2020 - Office Management

Iedereen in dezelfde richting achter de bureaus

In de kantoren van ingenieursbureau ABT zitten de medewerkers straks allemaal in dezelfde richting achter hun bureaus. Die bureaus worden bovendien zo neergezet dat de bestaande ventilatiesystemen maximaal bijdragen aan de luchtkwaliteit. Die combinatie van maatregelen verkleint de overdrachtskans van het coronavirus volgens ABT doordat de medewerkers altijd schone lucht inademen. Ook levert de configuratie tot 20% meer werkplekken ...
| 03/06/2020 - Office Management

Facilicom organiseert virtueel panelgesprek over de werkplek van morgen

Op woensdag 10 juni Facilicom een virtueel panelgesprek met c-level ondernemers, economen en innovators over hoe de werkplek van morgen eruit gaat zien. Onder andere Steven Van Belleghem (Keynote speaker en Marketing Guru) en John Porter (CEO Telenet) laten hun licht schijnen op agile en remote werken, én de digitale transformatie die de coronacrisis al dan niet teweegbrengt. Fungeert ...
| 29/05/2020 - Office Management

Split-aircontioner zorgt voor 360° ‘surround’-koeling

Midea Breezeless is een split-airconditioner die speciaal is ontworpen om maximaal comfort te bieden voor kantoren of ruimtes zonder de vervelende luchtstromen die typisch zijn voor conventionele airconditioners. Het toestel is voorzien van ventilatieopeningen aan de voor- en zijkant voor een 360° ‘surround’-koeling. Bovendien heeft het toestel de hoogste energieclassificatie A+++, wat een grote besparing op het elektriciteitsverbruik oplevert. ...
| 27/05/2020 - Office Management

Veilig terug naar kantoor met Smart Workplace Manager

Het Nederlandse Smart Business Concepts brengt Smart Workplace Manager op de markt. Die app laat toe om van elke bestaande werkplek in een kantoor een veilige werkplek te maken. De 1,5-meterregel beperkt weliswaar de beschikbare capaciteit, maar met die software kan men de voor de terugkeer naar kantoor resterende ruimte maximaal benutten. De app met digitale plattegrond van het ...
| 22/05/2020 - Office Management

Terug naar kantoor maar hoe gaan we de social distancing regelen?

Vanaf 3 mei zou de lockdown geleidelijk aan worden afgebouwd in België. Maar zolang we geen vaccin tegen COVID-19 hebben gevonden, zal ook in de bedrijfswereld social distancing moeten worden georganiseerd. Daarvoor zullen bedrijven de inrichting van hun werkomgeving (toegangs-, onthaal-, vergader- en werkruimten) moeten aanpassen. Specialisten van de internationale groep Cushman & Wakefield hebben zich in de kwestie ...
| 23/04/2020 - Office Management

Een digitale twin voor de Facility Manager

Ook dit jaar neemt Scanbie, de aanbieder van oplossingen in digitale twins van gebouwen en producten, op 16 juni deel aan FM-Day. “Onze technologie laat toe verder te gaan dan enkel 3D-simulaties, maar biedt ook de mogelijkheid om gebouwen en producten op een hoogwaardige, interactieve manier te presenteren”, aldus An Meersman, CEO van Scanbie. Straks manifesteert het bedrijf zich ...
| 09/04/2020 - Office Management

Is België voorbereid op massaal thuiswerken?

De Benelux is wereldwijd koploper thuiswerken. Dit blijkt uit onderzoek onder meer dan 700.000 werknemers. Voor wat betreft België blijkt uit deze cijfers dat slechts 24% van de kantoormedewerkers geen ervaring heeft met thuiswerken. Ter vergelijking: wereldwijd ontbreekt het meer dan de helft (52%) van de respondenten aan dergelijke ervaring. De vraag is of België hierdoor ook beter dan ...
| 26/03/2020 - Office Management