Home » News
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving 

Groen licht voor beveiligingsdiensten van Sodexo

Iets meer dan een jaar geleden kondigde Sodexo aan dat het bedrijf van plan was om zijn dienstenaanbod uit te breiden met bewakingsactiviteiten. Door de wet Jambon op de private veiligheid moeten dienstverleners in de sector erkend zijn door de FOD Binnenlandse Zaken. Afgelopen najaar kreeg Sodexo die erkenning voor drie van de dertien beveiligingsactiviteiten waarop de wet van ...
| 02/07/2018 - Veiligheid & beveiliging

COFELY versterkt haar positie op de markt van de Workspace Build & Management

ENGIE Cofely neemt het bedrijf LOG (Logistic Organisation Group) over, dat gespecialiseerd is in het beheer en de inrichting van werkruimtes. De overname sluit aan op de strategie van Cofely om haar positie als belangrijke speler in Integrated Facility Management (IFM) te versterken in België. Met de overname van LOG breidt de dochteronderneming van ENGIE dus haar dienstenaanbod voor ...
| 20/06/2018 - Huisvesting & werkomgeving

Bedrijfswagens van de baan vegen

De regering wil minder auto’s op onze wegen en focust daarbij expliciet op een gedragswijziging bij het woon/werkverkeer. Wie hiervoor steevast de auto prefereerde moet verleid worden om daarvan afstand te doen en te kiezen voor alternatieve mobiliteitsoplossingen. Om de gedragsverandering te stimuleren bevestigde de federale regering op 16 maart zelfs twee alternatieve formules onder de vorm van ...
| 17/04/2018 - Fleet Management



Foodservice is vooral gepersonaliseerde service

Dinsdag 6 februari werd Compass Group Belgium bekroond met de ‘Top Employer 2018’ award. De award wordt uitgereikt door het Top Employer Institute als erkenning voor bedrijven die hun medewerkers kansen bieden om zich maximaal te ontplooien, dit zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. In België staat de catering tak van Compass voor 2000 medewerkers die jaarlijks 150.000 ...
| 27/03/2018 - Catering

Samenwerking NRG en Trigion verlengd

Midden december 2017 werd een overeenkomst ondertekend die de bestaande samenwerking tussen NRG en Trigion opnieuw bevestigt. Vanaf 1 januari 2018 zijn NRG, een internationaal opererende nucleaire dienstverlener, en beveiligingspartner Trigion voor een contactuele duurtijd van minimaal drie jaar met elkaar verbonden. Als internationaal opererende nucleaire dienstverlener produceert NRG isotopen, verricht nucleair technologisch onderzoek, treedt op als consultant op het ...
| 21/02/2018 - Veiligheid & beveiliging

Een hechtere samenwerking tussen FM, HR en ICT wordt onontbeerlijk

Eind 2015 werd het eerste FM Trendrapport voorgesteld, dat tot stand kwam vanuit een samenwerking tussen IFMA en PROCOS Group. Deze samenwerking met als doel de markt voor facility management in België in kaart te brengen, werd nu herhaald. Met belangstelling doorbladerden we het FM Trendrapport België 2017. Het eerste FM-Trendrapport dat in 2015 verscheen was meteen ook het eerste ...
| 20/02/2018 - Facility Management

SYSTEMAT, Part III: overname door SPIE Belgium

Onder leiding van oprichter Jean-Claude Logé behoorde Systemat in de jaren 1990 tot het groepje ondernemingen dat symbool stond voor het technologische succes van Wallonië. Het bedrijf was in die periode gespecialiseerd in netwerkinformatica en de verkoop van soft- en hardware oplossingen voor de micro-informatica. Het boekhoudpakket POPSY was toen een van de best verkochte producten van het bedrijf. In ...
| 16/02/2018 - Facility Management

‘Smart & Green Buildings’, zei u?

Het The Edge-gebouw in Amsterdam, een ontwerp van het Londense architectenbureau PLP Architecture, is in meer dan één opzicht een referentie! The Edge is ongetwijfeld een van de duurzaamste gebouwen van Europa. In de ontwerpfase kreeg het al het BREEAM Outstanding-certificaat met een score van maar liefst 98,4%! Intelligent kantoorgebouw met meer dan 28.000 sensoren. Gebouw met een positieve ...
| 12/02/2018 - Gebouwen en Technieken

Europa Verhuist met MOZER

Begin deze maand startte het bedrijf MOZER met de begeleiding en uitvoering van alle logistieke en verhuisoperaties van en naar de diverse gebouwen en locaties van de Europese Commissie. Een van die gebouwen is het bekende Berlaymontgebouw, waar dagelijks 2.700 Europese ambtenaren werken. Dit is ongetwijfeld een uitzonderlijk contract in de sector van de outsourcing van dergelijke prestaties. Opdracht ...
| 30/01/2018 - Verhuis, Opslag en Logistiek

AREMIS krijgt de ARCHIBUS New Business Award

Binnen grote bedrijven en overheidsdiensten wordt FMIS (Facility Management Information System) vaak gezien als het belangrijkste technologische hulpmiddel voor facility managers bij het beheer van hun afdeling. De belangrijkste reden voor het gebruik van FMIS is de ondersteuning in de rapportering aan het management. Daarna volgen de ondersteuning in de organisatie van het facility management en het inzicht in ...
| 15/01/2018 - Facility Management

Pan-Europese Occupancy Cost Index met 3% gestegen

Eind vorig jaar publiceerde Colliers International de resultaten van zijn jaarlijkse pan-Europese studie over de berekening en ontwikkeling van de kantoorkosten. De gemiddelde kantoorkosten bedragen 9.249 euro per voltijds equivalent (VTE) per jaar. Dit gemiddelde is berekend op basis van de analyse van data uit 29 landen, 3.800 gebouwen, meer dan 34,2 miljoen vierkante meter en 1,77 miljoen VTE’s. ...
| 08/01/2018 - Facility Management

Nieuwe directeur voor de 5.000 medewerkers van Facilicom Group België

Na een periode van negen maanden als ad interim Managing Director voor België is Patricia Ghering officieel aangesteld als algemeen directeur van Facilicom Group België. Ze bouwde eerder al ervaring op in dochterondernemingen van de groep in Nederland en Frankrijk maar ook op internationaal niveau. Patricia Ghering zal de door haar voorgangers ingeslagen weg van stabilisering, ambitieuze groei en ...
| 14/12/2017 - Facility Management

PAN-ALL zet zijn groei voort met de overname van de activiteiten van ABOPART

Sinds de oprichting van Pan-All 40 jaar geleden wist het bedrijf een duurzame reputatie op te bouwen in het ontwerp, de vervaardiging en de plaatsing van mobiele wanden, alsook op het vlak van maatwerk om een kantoorinrichting met een onberispelijke afwerking te helpen realiseren. Dankzij de vakkundigheid en kwaliteit van de vervaardiging en prestaties tekent het bedrijf een constante ...
| 07/12/2017 - Gebouwen en Technieken

Aan de wieg van een nieuwe identiteit

Recent werd bekend dat NN Belgium - het vroegere ING Life & Non-Life - Delta Lloyd Life overneemt. Er wordt hard gewerkt aan de versmelting van beide organisaties tot een nieuwe entiteit. Robert De Colfmaker, Facility Manager van NN Belgium, effent de weg om het gecombineerde bedrijf operationeel te maken. NN Belgium is sinds 2013 gehuisvest in het ‘Airport Plaza’ ...
| 02/11/2017 - Vastgoed

NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten

Voor de 14e maal al werd de NFC index voor kantoren (Netherlands Facility Costs) gepubliceerd. Deze Nederlandse index geldt als autoriteit op het terrein van facility management in Nederland wanneer het gaat om het aanbieden van kengetallen en is het resultaat van benchmarken door o.a. facility managers die hun data via een online platform delen. Voor 2016 herhaalt zich de ...
| 25/10/2017 - Facility Management

Cushman & Wakefield en ADMOS bundelen krachten

De vastgoedspecialist Cushman & Wakefield heeft onlangs de overname aangekondigd van de toonaangevende trendsetter ADMOS. Het Belgische bedrijf, dat gevestigd is in Terhulpen, specialiseert zich in ontwerp- en bouwpraktijken en nieuwe manieren van werken in. ADMOS werd opgericht door de architecten Anthony Shaikh en Christophe Erkens, en heeft een uitstekende reputatie opgebouwd door te werken met klanten uit alle ...
| 18/10/2017 - Huisvesting & werkomgeving

Efficiënter werken met minder stress

Wat vandaag als ‘Netwerk satellietkantoren’ is ingeburgerd bij alle ambtenaren van de Federale Overheidsdiensten, is gegroeid vanuit een innovatiewedstrijd die in 2011 binnen de Federale Overheidsdiensten geïnitieerd werd. Alle ambtenaren werden aangespoord om projectvoorstellen in te dienen die de efficiënte werking van de overheid zouden opvoeren. Jan Mathu, op dat ogenblik Facility Manager bij de FOD Mobiliteit, ging in ...
| 12/10/2017 - Vastgoed

Betere werkruimtes bedenken met NNOFCARE

Vandaag is NNOF (Nearly New Offices) de verpersoonlijking van wat inmiddels als ‘circulaire economie’ de wereld verovert. Het bedrijf ontkiemde uit de filosofie dat ‘alle bestaande kantoormeubilair grondstof biedt voor het vervaardigen van nieuwe kantoorinrichting’. Vandaag stelt het bedrijf NNOFCARE voor, een totaal nieuwe dienstverlening die bijdraagt aan de bedrijfsefficiëntie en zorgt voor een betere productiviteit. De “employee experience” ...
| 05/10/2017 - Huisvesting & werkomgeving

Woonzorgcentra voor senioren moeten zich heruitvinden

Op 14 september 2017 organiseerde SPRYG al voor het vijfde opeenvolgende jaar het congres ‘Zorgvastgoed België’. Als rode draad was er de vaststelling dat mensen niet alleen langer in goede gezondheid leven, ze leven en denken ook anders dan de senioren die vandaag gehuisvest zijn in het aanbod zorgvastgoed. Dirk Dewolf, administrateur-generaal bij het Agentschap Zorg & Gezondheid opende met ...
| 26/09/2017 - Facility Management

MICROSOFT en STEELCASE stimuleren samen creativiteit op de werkvloer

Steelcase en Microsoft bundelen de krachten en onthullen vijf nieuwe 'Creative Spaces' die tonen hoe de twee bedrijven organisaties kunnen helpen om de creativiteit bij elke medewerker te bevorderen. Deze werkomgevingen combineren het beste van de Microsoft Surface-oplossingen met de architectuur en het meubilair van Steelcase. "De problemen waar mensen op hun werk mee geconfronteerd worden, zijn veel complexer dan ...
| 20/09/2017 - Facility Management

Circulaire economie en toegankelijkheid

Op het ogenblik dat het gloednieuwe Herman Teirlinckgebouw en ingrijpend gerenoveerde Hendrik Consciencegebouw nog niet volledig zijn ingehuisd, kijkt Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid al reikhalzend uit naar een volgend megaproject, een derde gebouw in de Brusselse Noordwijk, dat in 2023 in gebruik moet zijn. In 2023 loopt het huurcontract van het Arenberggebouw af en een jaar later ...
| 19/09/2017 - Facility Management

Sodexo behoudt de leidersplaats in de DJSI-ranking

De jaarlijkse Dow Jones Sustainability Index (DJSI) is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, sociale en ecologische prestaties van bedrijven. Sodexo, specialist in diensten die de levenskwaliteit verbeteren, is voor de dertiende keer op rij door de DJSI uitgeroepen tot marktleider binnen zijn sector. De jaarlijkse DJSI-beoordeling is gebaseerd op een grondige analyse van de economische, ecologische ...
| 19/09/2017 - Facility Management

FACILITEAM blijft groeien op vlak van kantoorinrichting en renovatie

FACILITEAM staat vooral bekend om zijn klusjesdiensten: kleine herstel- en onderhoudswerken die op korte termijn uitgevoerd worden door een team van uitstekende polyvalente technici. Naast deze onderhoudsactiviteiten werd eind 2013 een nieuwe afdeling opgericht voor het efficiënte beheer van renovatie-, stripping- en kantoorinrichtingsprojecten. Deze activiteit vult de hoofdactiviteit van Faciliteam aan en is te danken aan de ervaring ...
| 19/09/2017 - Huisvesting & werkomgeving
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving