FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
“De facility-afdeling moet goed kunnen luisteren en communiceren” 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Welke competenties voor bedrijven anno 2018 ?

De versnelling van de digitalisering, het beheer van een multigeneratie-workforce, de marktonzekerheid en de toenemende complexiteit en diversificatie van de taken… zijn enkele van de ontwentelingen waarmee HR-managers worden geconfronteerd en die in kaart werden gebracht door de studie ‘The Flux Report’ van Right Management UK, expert in talent- en loopbaanmanagement binnen ManpowerGroup. De HR-managers zullen een modus vivendi ...
| 23/06/2014 - Office Management

Merak verhoogt omzet opnieuw

Het beheer van bedrijfsarchieven is voor nogal wat ondernemingen een hopeloze zaak. MERAK heeft zich in de loop der jaren opgeworpen als een specialist in deze sector. Het bedrijf neemt de archiveringsopdracht uit handen van z’n klanten en bewaart als specialist in informatiemanagement miljoenen papieren documenten, microfilms, oude harde computerschijven en tapes. Een activiteit die een mooi succes oplevert ...
| 06/03/2014 - Office Management

Virtueel onthaal maakt permanente receptie betaalbaar

Iedereen heeft het ongetwijfeld al eens voorgehad: zich haasten, maar ondanks die inspanningen toch buiten de kantooruren bij een receptie aankomen. Zonder receptioniste moet je dan maar zelf uitzoeken waar je heen moet en wie je moet raadplegen. Cirius lanceert een innovatieve oplossing voor bedrijven die nood hebben aan een permanent onthaal, maar de bijhorende personeelskosten willen vermijden zonder ...
| 06/03/2014 - Office Management

Office Depot kiest voor klimaatneutrale logistiek

Office Depot levert vanaf nu klimaatneutraal in België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De wereldwijde leverancier van kantoorartikelen en -diensten compenseert daarvoor de CO2-uitstoot van alle leveringen aan klanten. Om dat te realiseren ondersteunt het bedrijf in samenwerking met partner First Climate twee klimaatbeschermingsprojecten. “Duurzaamheid is een van onze belangrijkste pijlers”, stelt Holger Bahlke, Senior Quality and Compliance Manager ...
| 13/02/2014 - Office Management

Merak groeit opnieuw

De Belgische specialist in professioneel archiefbeheer zet zijn opgang verder. Merak heeft in 2012 een omzet gerealiseerd van 11,5 miljoen euro, een groei van ongeveer 10% dus. De groeiende marktpositie van Merak is vooral onderbouwd door de perfecte conditionering van de hele opslagomgeving op het vlak van temperatuur en vochtigheid. Een ingebouwde sprinkler-installatie zorgt ervoor dat er heel ...
| 17/05/2013 - Office Management

Rol van de bedrijfscultuur in de globalisering

Meer inzicht krijgen in de invloed van cultuur op de werkvloer, dat was het uitgangspunt van de enquête van Steelcase. De studie, "The Culture Code" genaamd, brengt de verschillen tussen kenniswerkers uit verschillende landen aan het licht met betrekking tot de manier van werken en het gebruik van de werkomgeving. De etnografische studie die Steelcase uitvoerde, onderzocht de invloed ...
| 29/04/2013 - Office Management

Proxyclick, een geslaagde combinatie van SaaS en FM

Het jonge bedrijf Proxyclick bedacht het idee om online 'applicaties' aan te bieden voor facility managers, die vaak overladen zijn met werk. Acht jaar na zijn oprichting werden Proxyclick en Danone België erkend in de categorie 'Economische Prestaties' tijdens de achtste editie van de Trophées de l’Arseg voor de ontwikkeling van een dienstenplatform voor bezetters in SaaS-modus ...
| 07/01/2013 - Office Management

Coworking, telewerken in een gemeenschap

Iedereen weet intussen wel al wat telewerken is. Maar in deze trend schuilt ook een nuance die iedereen daarom nog niet beheerst. Naast gedeelde kantoren en 'homeworking' worden nu ook zogenaamde 'coworkingruimtes' opgericht, ruimtes voor telewerken die een heel bijzondere sfeer uitstralen. Op 14 december werd 'Switch Coworking' in Charleroi officieel in gebruik genomen, een coworkingruimte die het label ...
| 22/12/2012 - Office Management

Thuiswerken, een opkomende trend

Op donderdag 22 november vond de derde editie van de Nationale Thuiswerkdag plaats. Thuiswerken zal als flexibele werkwijze steeds meer ingang vinden de komende jaren, maar stuit momenteel nog hier en daar op weerstand, zowel bij werkgevers als bij werknemers. "Beste, ik ben niet op kantoor vandaag... maar ik werk me wel in het zweet van thuis uit! Ik ...
| 29/11/2012 - Office Management

William Willems, nieuwe kapitein bij Regus

Regus, wereldmarktleider op het vlak van oplossingen voor flexibel werk, plant een uitbreiding van zijn netwerk in België en Luxemburg onder leiding van zijn nieuwe General Manager, William Willems. Regus voorziet in ingerichte kantoorruimtes, vergaderruimtes, business lounges en studio’s voor videoconferenties. In België hebben zij op dit ogenblik 10 business centra. De nieuwe GM wenst dit fors uit te ...
| 01/10/2012 - Office Management