FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
De ervaring van de werkomgeving blijft bij 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Rol van de bedrijfscultuur in de globalisering

Meer inzicht krijgen in de invloed van cultuur op de werkvloer, dat was het uitgangspunt van de enqute van Steelcase. De studie, "The Culture Code" genaamd, brengt de verschillen tussen kenniswerkers uit verschillende landen aan het licht met betrekking tot de manier van werken en het gebruik van de werkomgeving. De etnografische studie die Steelcase uitvoerde, onderzocht de invloed ...
| 29/04/2013 - Office Management

Proxyclick, een geslaagde combinatie van SaaS en FM

Het jonge bedrijf Proxyclick bedacht het idee om online 'applicaties' aan te bieden voor facility managers, die vaak overladen zijn met werk. Acht jaar na zijn oprichting werden Proxyclick en Danone Belgi erkend in de categorie 'Economische Prestaties' tijdens de achtste editie van de Trophes de lArseg voor de ontwikkeling van een dienstenplatform voor bezetters in SaaS-modus ...
| 07/01/2013 - Office Management

Coworking, telewerken in een gemeenschap

Iedereen weet intussen wel al wat telewerken is. Maar in deze trend schuilt ook een nuance die iedereen daarom nog niet beheerst. Naast gedeelde kantoren en 'homeworking' worden nu ook zogenaamde 'coworkingruimtes' opgericht, ruimtes voor telewerken die een heel bijzondere sfeer uitstralen. Op 14 december werd 'Switch Coworking' in Charleroi officieel in gebruik genomen, een coworkingruimte die het label ...
| 22/12/2012 - Office Management


Thuiswerken, een opkomende trend

Op donderdag 22 november vond de derde editie van de Nationale Thuiswerkdag plaats. Thuiswerken zal als flexibele werkwijze steeds meer ingang vinden de komende jaren, maar stuit momenteel nog hier en daar op weerstand, zowel bij werkgevers als bij werknemers. "Beste, ik ben niet op kantoor vandaag... maar ik werk me wel in het zweet van thuis uit! Ik ...
| 29/11/2012 - Office Management

William Willems, nieuwe kapitein bij Regus

Regus, wereldmarktleider op het vlak van oplossingen voor flexibel werk, plant een uitbreiding van zijn netwerk in Belgi en Luxemburg onder leiding van zijn nieuwe General Manager, William Willems. Regus voorziet in ingerichte kantoorruimtes, vergaderruimtes, business lounges en studios voor videoconferenties. In Belgi hebben zij op dit ogenblik 10 business centra. De nieuwe GM wenst dit fors uit te ...
| 01/10/2012 - Office Management

FOD Financin - centralisatie van digitaal n fysiek documentenverkeer

XEROX Belgi-Luxemburg rustte FOD Financin uit met een gecentraliseerde oplossing voor het creren van digitale documenten en de fysieke en digitale verspreiding ervan. Xerox werd na de ondertekening van het contract in maart 2011 belast met het uittekenen en implementeren (september 2012) van een oplossing voor het digitale documentenverkeer van de FOD Financin maar ook met het beheer ervan gedurende ...
| 17/09/2012 - Office Management

Concurrentievoordeel, merkreputatie en klantenvertrouwen bedreigd door vertrekkende werknemer

Er wordt steeds meer in digitale beveiliging genvesteerd maar de menselijke schakel wordt zwaar onderschat. Medewerkers zijn informatiedragers en bij hun al dan niet gedwongen - vertrek nemen ze dikwijls gevoelige en waardevolle informatie mee. Een nieuwe studie van Iron Mountain licht een tipje van de sluier. Het onderzoek door Opinion Matters voor het informatiemanagement-bedrijf Iron Mountain (juni 2012) ...
| 05/09/2012 - Office Management

MVO - visie en doelstellingen voor kantoorbenodigdheden

Een European Office Products Award verdien je niet zomaar. LYRECO onderscheidde zich in juni 2012 in de categorie Maatschappelijk Ondernemen met een Eco Future-strategie die zowel klanten als de eigen organisatie aanzet maximaal duurzaam te investeren en consumeren. Lyreco, Europees marktleider in het verdelen van kantoorbenodigdheden en werkplekoplossingen, wil deze Eco Future-strategie in de komende vijf jaar aan de ...
| 22/08/2012 - Office Management

Advocatenkantoren: wat met informatiebeveiliging?

Behandelen van gevoelige en/of vertrouwelijke informatie zou je het handelsmerk van de advocatuur kunnen noemen. Zo veilig en vertrouwelijk is dat dan toch weer niet. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van PwC (Audit, Taks & Consulting services) en Iron Mountain (informatiebeheerder).De studie werd uitgevoerd op 600 middelgrote Europese ondernemingen (500-2500 werknemers) in diverse sectoren en geeft een Information ...
| 07/06/2012 - Office Management

IRIS voert een mooie show op

Naar aanleiding van IRISLink 2012 verwelkomde het bedrijf I.R.I.S., dat gespecialiseerd is in de verwerking van digitale documenten tijdens hun hele levenscyclus, half februari 800 professionals uit 45 landen in de Aula Magna van Louvain-La-Neuve. Tijdens dit congres stelde I.R.I.S. zijn resultaten van 2011 voor, evenals de opvallendste gebeurtenissen van het jaar en de initiatieven die de groei ...
| 11/04/2012 - Office Management

Youston en Cegeka zullen 5 miljoen gelijkvormigheidsattesten digitaliseren

De Belgische informaticabedrijven Youston en Cegeka zullen alle Belgische gelijkvormigheidsattesten digitaliseren en archiveren in opdracht van GOCA (Groepering van erkende ondernemingen voor Autokeuring en Rijbewijs). Binnen vier jaar moeten de 5 miljoen Certificates of Conformity (CoCs) van de in Belgi ingeschreven voertuigen ingescand zijn. De aanbieder van gespecialiseerde digitalisatiediensten Youston zal de documenten inscannen terwijl Cegeka, Belgische specialist in ICT-outsourcing, ...
| 03/02/2012 - Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
De ervaring van de werkomgeving blijft bij 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen