FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Belgen scoren hoog qua “work/life balance”

Verloning, aantal werkuren – en dus evenwicht tussen werk en privé –, en onderwijs zijn belangrijke factoren in het welzijn van werknemers. De resultaten van de laatste Better Life Index van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) laten uitschijnen dat Belgen hier behoorlijk goed op scoren. “De werknemers staan vandaag veel meer open voor nieuwe uitdagingen en ...
| 12/08/2016 - Office Management

Smarter Meeting: een handleiding voor efficiëntere vergaderingen

Vergaderingen zijn schering en inslag in de bedrijfswereld om nieuwe ideeën te verzamelen, taken toe te wijzen of beslissingen goed te keuren, maar zijn helaas niet allemaal even productief. Ze kunnen storend, saai en zelfs een grote bron van tijdverlies zijn. Het engineeringbedrijf Plantronics, gespecialiseerd in audiotechnologie, pakt het probleem aan in zijn handleiding voor efficiënte vergaderingen. We ...
| 12/07/2016 - Office Management

Werkgever stimuleert fietsen en buiten vergaderen te weinig

Schrikbarend weinig werknemers nemen hun werk in de zomer soms mee naar buiten, zo blijkt uit recent onderzoek van kantoorspecialist Manutan. De oorzaak? Werkgevers stimuleren bitter weinig simpele zaken als fietsen en buiten vergaderen. Zo geeft slechts 13 procent van de ondervraagde werknemers aan in de zomer weleens buiten te overleggen of te brainstormen. En maar een kwart luncht ...
| 04/07/2016 - Office Management

De motiverende factoren verschillen naargelang de leeftijd

Wat zijn de elementen die de motivatie van loontrekkenden een boost geven ? Wat stimuleert hun totale trouwheid aan een bedrijf ? De Franse uitgever van supportoplossingen bij de besluitvorming voor de evaluatie en ontwikkeling van professionele competenties op de werkplek, PerformanSe, heeft zich lange tijd gebogen over deze vragen, met als focus, een onderzoek naar de motivatie, bekeken ...
| 21/06/2016 - Office Management

Meer dan de helft van de Belgische bedrijven verliest regelmatig een geschikte kandidaat

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het gespecialiseerde rekruteringsbedrijf Robert Half bij 200 Belgische CFO’s en financieel directeurs, blijkt dat 51% van hen regelmatig een geschikte kandidaat moet laten gaan tijdens het aanwervingsproces. De kandidaten geven hiervoor uiteenlopende redenen op: een meerderheid is niet tevreden met de aangeboden verloning of krijgt een interessanter tegenaanbod (52%) of de ...
| 12/05/2016 - Office Management

Een nieuwe start voor Co.Station BXL

3000 vierkante meter in hartje Brussel, 27 jonge ondernemingen met ongeveer 200 starters, een grote community en enorm veel energie. Dat zijn de ingrediënten van Co.Station BXL, die werden gesmaakt door de 200 genodigden tijdens het lanceringsevent op 23 april. Dankzij SocialCom en BNP Paribas Fortis kreeg de incubator en accelerator, die voorbije zomer failliet werd verklaard, een nieuwe ...
| 01/05/2015 - Office Management

Hoe kan je controleren of de ambtenaar die je dossier beheert wel echt aan het werk is?

Door gewoon een blik op een webapplicatie te werpen! Althans in India, waar de regering nogal radicale maatregelen genomen heeft om zijn "babu's", de plaatselijke bijnaam voor ambtenaren, tot stiptheid aan te zetten. Indische ambtenaren staan er namelijk om bekend het niet zo nauw te nemen met de uren waarop ze op kantoor moeten zijn. Om dit tegen te ...
| 06/01/2015 - Office Management

Het geheim van de productiefste werknemers: regelmatig pauze nemen

Werknemers met de grootste productiviteit werken gemiddeld 52 minuten zeer geconcentreerd door, zonder hun mailbox te checken, en nemen dan een pauze van gemiddeld 17 minuten tijdens dewelke ze socializen met collega's, even de benen strekken of zich met iets anders bezighouden, zoals Facebook. Deze resultaten werden verkregen door te meten hoeveel tijd een zeer grote groep werknemers doorbracht ...
| 06/11/2014 - Office Management

RPO wereldwijd in de lift

De RPO-dienstverlening (Recruitment Process Outsourcing) blijft wereldwijd met twee cijfers groeien: 12% in 2012 en 16% in 2013. Voor het vierde jaar op rij versterkt ManpowerGroup Solutions wereldwijd zijn positie als marktleider in dit HR-segment. Zo blijkt uit de jaarlijkse analyse van de consultant Everest Group die het RPO-vermogen en de performantie van 22 toonaangevende RPO-spelers in de wereld ...
| 18/10/2014 - Office Management

De laureaten "Best Workplace 2014"

Een aantrekkelijk pluspunt bij personeelswerving, een sleutel tot verbetering van de tevredenheid van de werknemers, een garantie voor goede prestaties... de New World of Work is een handig middel in de 'war for talent'. De NWOW wordt stilaan een referentie, maar hoe kan men nagaan of de NWOW-principes efficiënt toegepast worden? Hoe kan zoiets abstracts als de tevredenheid die ...
| 07/07/2014 - Office Management

Welke competenties voor bedrijven anno 2018 ?

De versnelling van de digitalisering, het beheer van een multigeneratie-workforce, de marktonzekerheid en de toenemende complexiteit en diversificatie van de taken… zijn enkele van de ontwentelingen waarmee HR-managers worden geconfronteerd en die in kaart werden gebracht door de studie ‘The Flux Report’ van Right Management UK, expert in talent- en loopbaanmanagement binnen ManpowerGroup. De HR-managers zullen een modus vivendi ...
| 23/06/2014 - Office Management

Merak verhoogt omzet opnieuw

Het beheer van bedrijfsarchieven is voor nogal wat ondernemingen een hopeloze zaak. MERAK heeft zich in de loop der jaren opgeworpen als een specialist in deze sector. Het bedrijf neemt de archiveringsopdracht uit handen van z’n klanten en bewaart als specialist in informatiemanagement miljoenen papieren documenten, microfilms, oude harde computerschijven en tapes. Een activiteit die een mooi succes oplevert ...
| 06/03/2014 - Office Management

Virtueel onthaal maakt permanente receptie betaalbaar

Iedereen heeft het ongetwijfeld al eens voorgehad: zich haasten, maar ondanks die inspanningen toch buiten de kantooruren bij een receptie aankomen. Zonder receptioniste moet je dan maar zelf uitzoeken waar je heen moet en wie je moet raadplegen. Cirius lanceert een innovatieve oplossing voor bedrijven die nood hebben aan een permanent onthaal, maar de bijhorende personeelskosten willen vermijden zonder ...
| 06/03/2014 - Office Management

Office Depot kiest voor klimaatneutrale logistiek

Office Depot levert vanaf nu klimaatneutraal in België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De wereldwijde leverancier van kantoorartikelen en -diensten compenseert daarvoor de CO2-uitstoot van alle leveringen aan klanten. Om dat te realiseren ondersteunt het bedrijf in samenwerking met partner First Climate twee klimaatbeschermingsprojecten. “Duurzaamheid is een van onze belangrijkste pijlers”, stelt Holger Bahlke, Senior Quality and Compliance Manager ...
| 13/02/2014 - Office Management

Merak groeit opnieuw

De Belgische specialist in professioneel archiefbeheer zet zijn opgang verder. Merak heeft in 2012 een omzet gerealiseerd van 11,5 miljoen euro, een groei van ongeveer 10% dus. De groeiende marktpositie van Merak is vooral onderbouwd door de perfecte conditionering van de hele opslagomgeving op het vlak van temperatuur en vochtigheid. Een ingebouwde sprinkler-installatie zorgt ervoor dat er heel ...
| 17/05/2013 - Office Management