FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
“De facility-afdeling moet goed kunnen luisteren en communiceren” 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Smart Readiness Indicator voor gebouwen

Hoe slim is een gebouw? De SRI (Smart Readiness Indicator) kan die vraag mee helpen beantwoorden door het creëren van een analyseraamwerk. Een consortium met Belgisch onderzoekscentrum Vito aan het hoofd heeft van de Europese Commissie DG Energy de opdracht gekregen om zo’n een tool te ontwikkelen. De SRI zal het mogelijk maken dat gebouwen of delen van gebouwen hun ...
| 05/12/2019 - ICT en Telecom

Cyberaanvallen steeds vaker geautomatiseerd in 2020

De cyberrisico’s voor KMO’s nemen toe, omdat cybercriminelen steeds meer aanvallen gaan automatiseren voor grootschaligere (ransomware) aanvallen, aldus G DATA CyberDefense. Doordat bedrijven steeds vaker in de Cloud werken en nieuwe vormen van digitaliseren doorvoeren, zullen software supply chain aanvallen toenemen en bedrijven steeds meer te maken krijgen met ‘insider threats’. Daarnaast verwacht G DATA CyberDefense dat routers steeds kwetsbaarder worden ...
| 03/12/2019 - ICT en Telecom

Intuïtieve technologieën ten dienste van de gebruiker

“Werk 2.0: de technologie is er klaar voor, nu de organisatie nog” dit is de mening van Zack Saidi, Senior Systems Engineer bij Poly Veel bedrijven zoeken naar manieren om de productiviteit te verhogen. Dat kan bijvoorbeeld door het werk beter te organiseren, scherpere prioriteiten te stellen en te zorgen voor een betere balans tussen werk en privé. Al ...
| 01/12/2019 - ICT en Telecom

KdG lanceert graduaat Internet of Things

De Antwerpse Karel de Grote Hogeschool (KdG) startte in september met een graduaat ‘Internet of Things’. Studenten kunnen al op twee jaar tijd een diploma hoger onderwijs behalen.De nadruk zal in deze graduaatsopleiding nog nadrukkelijker op de praktijk gelegd worden dan bij andere bacheloropleidingen. Silke Ruebens, coördinator van de opleiding: “Minstens een derde van het programma spenderen de studenten op ...
| 30/09/2019 - ICT en Telecom

IOT-innovatie voor de Windows Collaboration Display

Begin september presenteerde Sharp in Zaventem zijn nieuwe Collaboration Display die dient om tijdens vergaderingen de interactie te bevorderen tussen de personen die fysiek aanwezig zijn of op afstand deelnemen. De locatie voor die demonstratie werd niet toevallig gekozen: het hoofdkantoor van Microsoft Belgium is gevestigd in het Paspoortgebouw op Zaventem Airport. Sharp ontwierp de ‘Windows Collaboration Display' in ...
| 12/09/2019 - ICT en Telecom

BAM en Evalan ontwikkelen IoT-oplossing voor een beter binnenklimaat

http://www.evalan.com/, advies- en implementatiepartner op het gebied van Internet of Things, is een samenwerking aangegaan met BAM Bouw en Techniek. Samen ontwikkelen de partijen sensoren die omgevingsparameters meten, zoals luchtkwaliteit, licht en geluid. De IoT-oplossing wordt onderdeel van een nieuw modulair product van BAM Modulair, de gespecialiseerde unit binnen BAM die als doel heeft de industrialisering binnen de bouwsector ...
| 21/08/2019 - ICT en Telecom

Predictief onderhoud: knowhow uit eigen land

Het onderhoud zoals we het de voorbije decennia kenden, is voorgoed verleden tijd. Predictief onderhoud maakte ons niet alleen ‘proactief’ in plaats van ‘reactief’, maar dankzij het Internet of Things (IoT) en artificiële intelligentie (AI) is het nu ook ‘auto-actief’. De leider op dit vlak is een Belgisch bedrijf. Met een wereldwijde aanwezigheid en een bliksemsnelle groei van 2 naar ...
| 07/02/2019 - ICT en Telecom

Virtuele receptie, da's live en persoonlijk met FACILICOM

Toen Manpower Business Solutions in 2011 zijn aanbod voor virtuele receptie voorstelde, leek dit erg futuristisch en weinig aanlokkelijk. De virtuele receptie gebeurt via een scherm en met een (echte) receptioniste die niet fysiek aanwezig is ter plaatse. Ondertussen hebben we allemaal een smartphone en gebruiken we die vaak voor videogesprekken via WhatsApp, FaceTime of Skype. Een virtuele receptie ...
| 15/12/2018 - ICT en Telecom

FMIS: Do’s en don’ts bij aanschaf en implementatie

Als facilitaire professional heb je er vaak dagelijks mee te maken: een Facilitair Management Informatie Systeem. Een FMIS is geen doel op zich, maar een waardevol middel voor je facilitaire organisatie. Tenminste, als je het op de juiste manier inzet. Dit zijn de belangrijkste do’s en don’ts op een rij. Door Steven Kasander voor ...
| 22/11/2018 - ICT en Telecom

Met sensoroplossingen de customer experience verbeteren: 3 voorbeelden

Inzet van moderne technologie kan helpen om de customer experience te verbeteren. In dit artikel drie voorbeelden hoe sensoroplossingen de customer experience in de organisatie positief kunnen beïnvloeden. Klantbeleving, oftewel de customer experience, is een actueel onderwerp. Het woord ‘experience’ doet vermoeden dat het om meer gaat dan alleen maar een tevreden eindgebruiker. Termen als ‘enthousiast’ en ‘excellente dienstverlening’ komen ...
| 19/11/2018 - ICT en Telecom