FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Effectief licht voor meerdere werkplekken

Na de lancering van de Luctra Vitawork-werkpleklamp in 2018 introduceert Luctra nu een versie met Human Centric Lighting-functie. De lichtkleur kan men vrij instellen tussen 2.700 en 6.500 Kelvin met behulp van het aanraakscherm of een app op de smartphone. Zowel de intensiteit als kleur van het licht kan men instellen volgens persoonlijke wensen. Door de overgang van koud wit ...
| 11/02/2020 - Office Management

Monitorbeugels voor efficiënt en ergonomisch werk

Met de introductie van monitorbeugels biedt DURABLE een oplossing die hoofdpijn, rug- en nekklachten vermindert en daarmee bijdraagt tot een goede gezondheid. Ze zijn beschikbaar voor een beeldscherm, twee beeldschermen of een beeldscherm en een tablet – ideaal voor iedereen die twee schermen tegelijk gebruikt, zoals grafisch ontwerpers, IT-specialisten of planners. Bij de nieuwe monitor beugels kan men de hoogte, ...
| 05/02/2020 - Office Management

Lift-systeem voor zit-sta-bureaus

Met de introductie van het Lift-systeem op de Vakbeurs Facilitair in Utrecht en de Workspace Expo in Parijs, voegt Koninklijke Ahrend een gesynchroniseerd gas-lift systeem toe aan zijn uitgebreide portfolio van zit-sta-bureaus. De niet-elektrische innovatie biedt verschillende mogelijkheden om agile en mobiel te werken. Het Lift-systeem is onderscheidend door de snelle en intuïtieve manier van hoogte verstellen. Volgens Ahrend ...
| 31/01/2020 - Office Management

Kinnarps ontvangt Ecovadis gouden medaille

In het Better Effect-rapport toont Kinnarps de resultaten van zijn inspanningen over duurzaamheid. Daarin staat ook de toewijzing van de Ecovadis gouden medaille. Daarmee behoort het bedrijf op het vlak van duurzaamheid tot de ‘top 5%-bedrijven’ in de meubelsector. Kinnarps scoorde hoge ogen in de categorieën milieu, eerlijk werk en mensenrechten, ethiek en ...
| 28/01/2020 - Office Management

WELL Building-standaard zorgt voor gezonde en gelukkige medewerkers

De fysieke en mentale gezondheid van medewerkers zijn van het grootste belang voor een goed functionerende organisatie. Het is belangrijk dat de werkomgeving hieraan bijdraagt. De WELL Building-standaard zorgt daarvoor, door de mens centraal te stellen. Waarom is medewerkerswelzijn zo belangrijk? Niet voor niets neemt de aandacht voor gezonde en tevreden medewerkers toe. Ze brengen simpelweg geld in het laatje. ...
| 23/09/2019 - Office Management

Ook coworkingscenters van Spaces in Antwerpen, Gent en Luik

Het innovatieve kantoorconcept Spaces opent de komende maanden coworkingcenters in Antwerpen, Gent en Luik. In Brussel komen er nog minstens vijf Spaces met design-kantoren, coworkingplekken en vergaderzalen bij. Alles samen zal het bedrijf zo meer dan 40.000 m2 – of 8 voetbalvelden – aan inspirerende coworkingplekken tellen in ons land. “En we staan nog maar aan het begin. Tegen ...
| 25/06/2019 - Office Management

De impact van biofilisch design op lichaam en geest

Biofilisch design streeft ernaar fysiek en mentaal welzijn in publieke en private ruimtes te bevorderen door een band te creëren tussen de natuur en het interieur of de architectuur. Geslaagd biofilisch design combineert een mensgerichte benadering met een natuurlijke invalshoek om inspirerende en rustgevende ruimtes te creëren. De voordelen van biofilisch design Het bevordert het algemene welzijn: Ons stressniveau daalt ...
| 20/05/2019 - Office Management

Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is

Tijdens een avondfeest in de Docks Dome in Brussel werd onlangs de lichting bedrijven met het certificaat ‘Great Place to Work’ voor 2019 bekendgemaakt. Resultaat: 44 bedrijven kregen het certificaat, waarvan er 20 uitgeroepen zijn tot ‘Best Workplaces’, een kwaliteitslabel voor het welzijn op het werk en de beleving van de werkomgeving, of meer algemeen van de ‘workplace experience’. Het ...
| 26/03/2019 - Office Management

‘Kantoortuinen en werklunches moeten verdwijnen’

Jarenlang onderzoek heeft uitgewezen dat mensen zeer gevoelig zijn voor afleiding, staat te lezen in een artikel in NRC Handelsblad. Dit gegeven verleidt de auteur van het artikel, hoogleraar cognitieve psychologie dr. Stefan van der Stigchel, tot de stelling dat kantoortuinen moeten verdwijnen. Zaken die voor afleiding op kantoor zorgen, variëren van het beantwoorden van de continue mailstroom op de ...
| 30/11/2018 - Office Management

Flokk en Giroflex, een voortreffelijke samenwerking

Specialist in bureaustoelen Giroflex sloot onlangs een nieuwe overeenkomst met Flokk, de marktleider in Scandinavië, en wordt een dochteronderneming van de Noorse groep. Naar aanleiding van deze samenwerking, die sinds half juli een feit is, neemt Flokk alle ondernemingen van Giroflex over. Daarmee heeft het Zwitserse bedrijf, dat in Flokks portfolio een onafhankelijk merk blijft en dat als entiteit ...
| 19/08/2017 - Office Management

De vier meest voorkomende valkuilen van managers

Een team managen, het is geen eenvoudige taak. Om effectief te zijn en niet onnodig energie te verliezen is het belangrijk objectief naar jezelf te kunnen kijken. Enkel door je sterke en minder sterke punten op een nuchtere manier te analyseren, zal je goed met de mogelijke valkuilen kunnen omgaan. Maar waar moet je aandachtig voor zijn in je ...
| 30/01/2017 - Office Management

Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde

Naar goede jaarlijkse gewoonte stelde Colliers International eind november 2016 de ‘Occupiers Cost Index’ (OCI), of kantoorkost per medewerker per jaar voor. Deze wordt berekend aan de hand van gegevens verzameld uit ruim 3.650 gebouwen in 29 Europese landen, die samen ongeveer 33 miljoen m² vertegenwoordigen. De OCI slaat op meer dan 1,7 miljoen medewerkers en wordt beschouwd als ...
| 17/01/2017 - Office Management

Vitaliteitsbeleid geen hype maar noodzaak

Creativiteit en productiviteit worden vaak ondermijnd door de onzekerheid en stress die de professionele wereld met zich meebrengt, wat kan leiden tot een burn-out. Het introduceren van een vitaliteitscultuur kan hierbij helpen. Het creëren van een werkplaats die welzijn stimuleert, gaat echter veel verder dan het aanbieden van sportactiviteiten of gezonde voeding in het bedrijfsrestaurant. Kathleen Bosman van Training ...
| 08/11/2016 - Office Management

Vlaamse overheid gaat de waarde van haar werkomgevingen meten met Leesman

De verhouding van de werkomgeving tot de persoonlijke prestaties van de werknemers kennen is essentieel voor een goede bedrijfsvoering, maar deze verhouding is niet eenvoudig uit te drukken in cijfers. Met de auditdiensten van Leesman kunnen bedrijven de impact van de werkomgeving op de productiviteit van hun medewerkers uitvoerig meten. Dankzij de Leesman Index stelt de organisatie bedrijven wereldwijd ...
| 16/09/2016 - Office Management