FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
“Over de silo’s heen durven te kijken” 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Split-aircontioner zorgt voor 360° ‘surround’-koeling

Midea Breezeless is een split-airconditioner die speciaal is ontworpen om maximaal comfort te bieden voor kantoren of ruimtes zonder de vervelende luchtstromen die typisch zijn voor conventionele airconditioners. Het toestel is voorzien van ventilatieopeningen aan de voor- en zijkant voor een 360° ‘surround’-koeling. Bovendien heeft het toestel de hoogste energieclassificatie A+++, wat een grote besparing op het elektriciteitsverbruik oplevert. ...
| 27/05/2020 - Office Management

Veilig terug naar kantoor met Smart Workplace Manager

Het Nederlandse Smart Business Concepts brengt Smart Workplace Manager op de markt. Die app laat toe om van elke bestaande werkplek in een kantoor een veilige werkplek te maken. De 1,5-meterregel beperkt weliswaar de beschikbare capaciteit, maar met die software kan men de voor de terugkeer naar kantoor resterende ruimte maximaal benutten. De app met digitale plattegrond van het ...
| 22/05/2020 - Office Management

Terug naar kantoor maar hoe gaan we de social distancing regelen?

Vanaf 3 mei zou de lockdown geleidelijk aan worden afgebouwd in België. Maar zolang we geen vaccin tegen COVID-19 hebben gevonden, zal ook in de bedrijfswereld social distancing moeten worden georganiseerd. Daarvoor zullen bedrijven de inrichting van hun werkomgeving (toegangs-, onthaal-, vergader- en werkruimten) moeten aanpassen. Specialisten van de internationale groep Cushman & Wakefield hebben zich in de kwestie ...
| 23/04/2020 - Office Management

Een digitale twin voor de Facility Manager

Ook dit jaar neemt Scanbie, de aanbieder van oplossingen in digitale twins van gebouwen en producten, op 16 juni deel aan FM-Day. “Onze technologie laat toe verder te gaan dan enkel 3D-simulaties, maar biedt ook de mogelijkheid om gebouwen en producten op een hoogwaardige, interactieve manier te presenteren”, aldus An Meersman, CEO van Scanbie. Straks manifesteert het bedrijf zich ...
| 09/04/2020 - Office Management

Is België voorbereid op massaal thuiswerken?

De Benelux is wereldwijd koploper thuiswerken. Dit blijkt uit onderzoek onder meer dan 700.000 werknemers. Voor wat betreft België blijkt uit deze cijfers dat slechts 24% van de kantoormedewerkers geen ervaring heeft met thuiswerken. Ter vergelijking: wereldwijd ontbreekt het meer dan de helft (52%) van de respondenten aan dergelijke ervaring. De vraag is of België hierdoor ook beter dan ...
| 26/03/2020 - Office Management

EasyPost blijft uitbreiden

Eind vorig jaar opende EasyPost een splinternieuw postverwerkend productiecentrum in Gent, dat ondertussen volledig operationeel is. Een productievloer van maar liefst 3.000 m˛ met daarboven moderne bureau- en vergaderruimtes. De site is bovendien strategisch gelegen en beschikt over een hypermodern machinepark. Volgens CEO Sebastien Buess was deze uitbreiding een logische stap: “Onze workflow is nu van begin tot einde ...
| 19/03/2020 - Office Management

12 tips voor een ergonomische thuiswerkplek

De overheid heeft de maatregelen om de verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan verstrengd. Iedereen die dat kan, wordt gevraagd om van thuis uit te werken. Ook wie thuis een ganse dag achter de computer zit, moet proberen om die werkplek zo ergonomisch te maken. Hier vind je alvast 12 tips:Luister naar je lichaam: stop waarmee je bezig ...
| 18/03/2020 - Office Management

Coronavirus: argwaan en preventie in bedrijven

De voorbije dagen krijgt de corona-epidemie voortdurend massale media-aandacht, ook in België. Hoewel er tot nu toe maar vijfentwintig personen besmet zijn, vragen de meeste bedrijven zich af welke preventieprocedures ze moeten invoeren om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Er moeten beslissingen worden genomen omtrent de mobiliteit van het personeel en er moeten extra sanitaire ...
| 05/03/2020 - Office Management

Eigentijdse werkkleding

De markt van beroepskleding in de voorbije jaren dynamischer geworden. "Lange tijd moest de kleding louter functioneel zijn. Vandaag moet ze goed zitten, er goed uitzien en daarenboven het draagcomfort van moderne stoffen bieden", vertelt Mark Weber, verantwoordelijke productontwikkeling van Mewa-textielservice. Als een van de weinigen in de sector beschikt Mewa over een afdeling die eigen collecties ontwikkelt. Zo ...
| 27/02/2020 - Office Management

Effectief licht voor meerdere werkplekken

Na de lancering van de Luctra Vitawork-werkpleklamp in 2018 introduceert Luctra nu een versie met Human Centric Lighting-functie. De lichtkleur kan men vrij instellen tussen 2.700 en 6.500 Kelvin met behulp van het aanraakscherm of een app op de smartphone. Zowel de intensiteit als kleur van het licht kan men instellen volgens persoonlijke wensen. Door de overgang van koud wit ...
| 11/02/2020 - Office Management

Monitorbeugels voor efficiënt en ergonomisch werk

Met de introductie van monitorbeugels biedt DURABLE een oplossing die hoofdpijn, rug- en nekklachten vermindert en daarmee bijdraagt tot een goede gezondheid. Ze zijn beschikbaar voor een beeldscherm, twee beeldschermen of een beeldscherm en een tablet – ideaal voor iedereen die twee schermen tegelijk gebruikt, zoals grafisch ontwerpers, IT-specialisten of planners. Bij de nieuwe monitor beugels kan men de hoogte, ...
| 05/02/2020 - Office Management

Lift-systeem voor zit-sta-bureaus

Met de introductie van het Lift-systeem op de Vakbeurs Facilitair in Utrecht en de Workspace Expo in Parijs, voegt Ahrend een gesynchroniseerd gas-lift systeem toe aan zijn uitgebreide portfolio van zit-sta-bureaus. De niet-elektrische innovatie biedt verschillende mogelijkheden om agile en mobiel te werken. Het Lift-systeem is onderscheidend door de snelle en intuďtieve manier van hoogte verstellen. Volgens Ahrend ...
| 31/01/2020 - Office Management

Kinnarps ontvangt Ecovadis gouden medaille

In het Better Effect-rapport toont Kinnarps de resultaten van zijn inspanningen over duurzaamheid. Daarin staat ook de toewijzing van de Ecovadis gouden medaille. Daarmee behoort het bedrijf op het vlak van duurzaamheid tot de ‘top 5%-bedrijven’ in de meubelsector. Kinnarps scoorde hoge ogen in de categorieën milieu, eerlijk werk en mensenrechten, ethiek en ...
| 29/01/2020 - Office Management

WELL Building-standaard zorgt voor gezonde en gelukkige medewerkers

De fysieke en mentale gezondheid van medewerkers zijn van het grootste belang voor een goed functionerende organisatie. Het is belangrijk dat de werkomgeving hieraan bijdraagt. De WELL Building-standaard zorgt daarvoor, door de mens centraal te stellen. Waarom is medewerkerswelzijn zo belangrijk? Niet voor niets neemt de aandacht voor gezonde en tevreden medewerkers toe. Ze brengen simpelweg geld in het laatje. ...
| 23/09/2019 - Office Management