FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Facility Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Ijveren voor afvalvrije werkomgevingen 
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Facilicom Group duidt CIO aan en breidt bestuur uit

Sinds 1 januari 2020 is Pieter Zeestraten ‘chief integration en innovation officer’ (CIO) van Facilicom Group. Tegelijk met zijn benoeming is het algemeen bestuur van Facilicom Group uitgebreid met Marcel Krom als non-executive.Pieter Zeestraten heeft ruime ervaring opgedaan op het gebied van ICT en digitalisering binnen KPMG (Nolan, Norton & Co), Getronics PinkRoccade, KPN en werkte recent op strategische ...
| 15/01/2020 - Facility Management

Royal FloraHolland en Facilicom bundelen krachten in facilitaire dienstverlening

Sinds 1 januari verzorgt Facilicom Solutions alle softservices voor Royal FloraHolland op de Nederlandse locaties Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg. Daaronder vallen onder andere schoonmaak, catering, groenonderhoud en levering van kantoorartikelen. Facilicom levert de diensten op basis van resultaatverplichting waarbij die bovendien een duurzaam karakter hebben.De samenwerking met Facilicom is de uitkomst van een aanbesteding gericht op integraal Facility Management ...
| 13/01/2020 - Facility Management

Meeting as a service: een oplossing voor minder vergaderfrustraties én een lage vergaderkost?

Vergaderen is misschien niet de eerste bedrijfsactiviteit die u onder de loep neemt in de zoektocht naar kostenbesparingen en hogere efficiëntie. Nochtans valt hier nog veel winst te rapen. Zowel de nieuwe virtuele als fysieke meetings kunnen veel efficiënter en met hoger rendement voor vergaderaars én bedrijven. Door ‘Meeting as a Service’ te gebruiken en de werkervaring aan te ...
| 19/12/2019 - Facility Management

Creëer een veiligere werkomgeving met goed onderhoud

Een helm dragen in een fabriek is heel normaal. Toch zijn er vaak zaken met betrekking tot veilig werken waar minder aandacht aan wordt besteed dan noodzakelijk. Wat kunt u daaraan doen? Het begin van veilig werken begint met het vastleggen van alle getroffen maatregelen. Maar ook het nakijken, verzorgen en registreren van de juiste werkvergunningen. Het klinkt cliché, maar ...
| 06/12/2019 - Facility Management

Flexibele kantoren en coworkingplekken kunnen 1,157 euro miljard bijdragen aan lokale economie

De Belg rijdt zich dagelijks massaal vast in de file richting Antwerpen of Brussel. Met de komst van flexibele kantoren en coworkingplekken in kleinere steden en op verkeersknooppunten, kan dat binnenkort misschien verleden tijd zijn. Bovendien komt daardoor een flexeconomie tot stand die op tien jaar tijd tot 1,157 miljard euro kan bijdragen aan de economie van die kleinere ...
| 05/12/2019 - Facility Management

Wie denk je dat het verdient om gekozen te worden als Facility Manager van het jaar?

Nog tot aanstaande maandag (09/12) nodigt IFMA u uit om een verdienstelijke Facility Manager te nomineren. De winnaar van de verkiezing wordt bekendgemaakt tijdens de Facility Awards op 28 mei 2020. Hoe meer stemmen de kandidaat van uw keuze krijgt, des te meer kans hij of zij maakt om een van de zes finalisten ...
| 02/12/2019 - Facility Management

Met Digital Twin de BIM-voordelen naar de gebouwbeheerder brengen

Ingenium brengt de voordelen van BIM naar de gebouwbeheerder met de Digital Twin. Een virtuele representatie en connectie met het gebouw en haar technieken stelt een gebouwbeheerder in staat om op holistische wijze de kracht van de gebouwspecifieke kennis uit het verleden (gebouwdata as-built & analyse historische meetdata), het heden (realtime-sensorvisualisatie) en de toekomst (voorspelling op basis van wijzigende ...
| 02/12/2019 - Facility Management

West-Vlaamse campagne moedigt circulair ondernemen aan

POM West-Vlaanderen en TUA West hebben, als onderdeel van de campagne 'Spectaculair Circulair', met kenniswijzer.be een online platform gelanceerd rond circulair ondernemen. Het partnership van Fabrieken voor de Toekomst lanceerde in november de campagne Spectaculair Circulair, waarmee POM West-Vlaanderen en zijn andere partners de brede waaier aan mogelijkheden van circulair ondernemen en de bijhorende opportuniteiten voor kmo’s wil illustreren. Speerpunt van ...
| 29/11/2019 - Facility Management

Anders werken: Microsoft Japan innoveert met een vierdaagse werkweek

Microsoft Japan experimenteerde in augustus 2019 met een vierdaagse werkweek voor de 2.300 kantoormedewerkers in Japan. Iedere vrijdag in augustus was een speciale, betaalde vakantiedag. Met als resultaat een productiviteitsstijging van 40%. Het experiment was onderdeel van de Work-life Choice Challenge. Naast de verkorte werkweek werd medewerkers gevraagd meer te communiceren via een online chat tool, in plaats van het ...
| 14/11/2019 - Facility Management

Inspelen op facilitaire eisen ‘nieuwe patiënt’

Op 12 december 2019 heeft in Provinciehuis Vlaams-Brabant in Leuven het jaarcongres van de Hoofden Facilitaire Dienst van Verzorgingsinstellingen (HFDV) plaats. Het thema dit jaar: ‘De patiënt 3.0, (r)evolutie in vraag en eisen van onze klant’. Met aandacht voor details in infrastructuur en inrichting, in de aandacht voor het individu, voor de kleine wensen, kunnen de verzorgingsinstellingen inspelen op ...
| 01/11/2019 - Facility Management

De impact van kleuren in een leeromgeving

Om de invloed van kleuren in school- en leeromgevingen beter te begrijpen, heeft Tarkett een uitgebreide kleurstudie uitgewerkt. Uit de studie blijkt dat, naarmate we opgroeien, niet alleen onze perceptie van kleur verandert, maar ook de invloed ervan op productiviteit, emotie en gedrag. Om een positieve invloed te kunnen uitoefenen via kleurgebruik, moet men niet alleen rekening houden met ...
| 30/10/2019 - Facility Management

Zo creëer je draagvlak bij een FMIS-implementatie

Het creëren van draagvlak is één van de aandachtspunten voor het laten slagen van een FMIS-implementatie. Wat kun je doen om tot een stevig draagvlak te komen? De aanschaf van een Facilitair Management Informatie Systeem (FMIS) is voor veel organisaties een absolute mijlpaal. Dat kan zeker een pittige opgave zijn. Immers, de keuze van de softwareleverancier is pas het begin. ...
| 25/10/2019 - Facility Management

Duurzaam succes voor community’s met gedeelde ‘full service’ kantoren

De komende jaren zullen coworkingcentra blijven floreren in de Europese grootsteden. Ze zijn de nieuwe generatie businesscentra en bieden veelzijdige oplossingen aan in de vorm van fullservicekantoren: ruimten met meer dynamiek en design die het welzijn op het werk verhogen, die netwerken en cocreatie vergemakkelijken, binnen een onderneming maar ook tussen ondernemingen onderling. Spaces groeide in ruim tien jaar ...
| 17/10/2019 - Facility Management

Externe groei bij CWS door overname van VENDOR

Begin augustus kondigde CWS Group de overname aan van VENDOR, een bedrijf dat gespecialiseerd is in toilethygiëne. Half september keurden de mededingingsautoriteiten deze overname goed. Vendor wordt stapsgewijs in CWS Group geïntegreerd door zowel de diensten en de logistiek als het aanbod van producten en oplossingen van beide organisaties te combineren. Internationale uitbreiding Onder het aandeelhouderschap van investeringsmaatschappij Egeria evolueerde ...
| 05/10/2019 - Facility Management

Outsourcing van de facilitaire diensten voor meer dan 100.000 soldaten aan een privébedrijf

Deze voormiddag riepen kolonel Geert Bouchez en luitenant-kolonel Jean-Marie de Condé de pers bijeen om de veranderingen in het facilitaire beheer op de militaire basis van Elsenborn toe te lichten. Ze hebben er namelijk voor gekozen om de facilitaire prestaties te outsourcen aan Sodexo. Op een terrein van 28 km², dat vooral wordt gebruikt als exercitie- en schietveld, betreft ...
| 03/10/2019 - Facility Management