FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » News » Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening  
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen

Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is

Tijdens een avondfeest in de Docks Dome in Brussel werd onlangs de lichting bedrijven met het certificaat ‘Great Place to Work’ voor 2019 bekendgemaakt. Resultaat: 44 bedrijven kregen het certificaat, waarvan er 20 uitgeroepen zijn tot ‘Best Workplaces’, een kwaliteitslabel voor het welzijn op het werk en de beleving van de werkomgeving, of meer algemeen van de ‘workplace experience’. Het ...
| 26/03/2019 - Office Management

‘Kantoortuinen en werklunches moeten verdwijnen’

Jarenlang onderzoek heeft uitgewezen dat mensen zeer gevoelig zijn voor afleiding, staat te lezen in een artikel in NRC Handelsblad. Dit gegeven verleidt de auteur van het artikel, hoogleraar cognitieve psychologie dr. Stefan van der Stigchel, tot de stelling dat kantoortuinen moeten verdwijnen. Zaken die voor afleiding op kantoor zorgen, variëren van het beantwoorden van de continue mailstroom op de ...
| 30/11/2018 - Office Management

Flokk en Giroflex, een voortreffelijke samenwerking

Specialist in bureaustoelen Giroflex sloot onlangs een nieuwe overeenkomst met Flokk, de marktleider in Scandinavië, en wordt een dochteronderneming van de Noorse groep. Naar aanleiding van deze samenwerking, die sinds half juli een feit is, neemt Flokk alle ondernemingen van Giroflex over. Daarmee heeft het Zwitserse bedrijf, dat in Flokks portfolio een onafhankelijk merk blijft en dat als entiteit ...
| 19/08/2017 - Office Management


De vier meest voorkomende valkuilen van managers

Een team managen, het is geen eenvoudige taak. Om effectief te zijn en niet onnodig energie te verliezen is het belangrijk objectief naar jezelf te kunnen kijken. Enkel door je sterke en minder sterke punten op een nuchtere manier te analyseren, zal je goed met de mogelijke valkuilen kunnen omgaan. Maar waar moet je aandachtig voor zijn in je ...
| 30/01/2017 - Office Management

Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde

Naar goede jaarlijkse gewoonte stelde Colliers International eind november 2016 de ‘Occupiers Cost Index’ (OCI), of kantoorkost per medewerker per jaar voor. Deze wordt berekend aan de hand van gegevens verzameld uit ruim 3.650 gebouwen in 29 Europese landen, die samen ongeveer 33 miljoen m² vertegenwoordigen. De OCI slaat op meer dan 1,7 miljoen medewerkers en wordt beschouwd als ...
| 17/01/2017 - Office Management

Vitaliteitsbeleid geen hype maar noodzaak

Creativiteit en productiviteit worden vaak ondermijnd door de onzekerheid en stress die de professionele wereld met zich meebrengt, wat kan leiden tot een burn-out. Het introduceren van een vitaliteitscultuur kan hierbij helpen. Het creëren van een werkplaats die welzijn stimuleert, gaat echter veel verder dan het aanbieden van sportactiviteiten of gezonde voeding in het bedrijfsrestaurant. Kathleen Bosman van Training ...
| 08/11/2016 - Office Management

Vlaamse overheid gaat de waarde van haar werkomgevingen meten met Leesman

De verhouding van de werkomgeving tot de persoonlijke prestaties van de werknemers kennen is essentieel voor een goede bedrijfsvoering, maar deze verhouding is niet eenvoudig uit te drukken in cijfers. Met de auditdiensten van Leesman kunnen bedrijven de impact van de werkomgeving op de productiviteit van hun medewerkers uitvoerig meten. Dankzij de Leesman Index stelt de organisatie bedrijven wereldwijd ...
| 16/09/2016 - Office Management

Belgen scoren hoog qua “work/life balance”

Verloning, aantal werkuren – en dus evenwicht tussen werk en privé –, en onderwijs zijn belangrijke factoren in het welzijn van werknemers. De resultaten van de laatste Better Life Index van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) laten uitschijnen dat Belgen hier behoorlijk goed op scoren. “De werknemers staan vandaag veel meer open voor nieuwe uitdagingen en ...
| 12/08/2016 - Office Management

Smarter Meeting: een handleiding voor efficiëntere vergaderingen

Vergaderingen zijn schering en inslag in de bedrijfswereld om nieuwe ideeën te verzamelen, taken toe te wijzen of beslissingen goed te keuren, maar zijn helaas niet allemaal even productief. Ze kunnen storend, saai en zelfs een grote bron van tijdverlies zijn. Het engineeringbedrijf Plantronics, gespecialiseerd in audiotechnologie, pakt het probleem aan in zijn handleiding voor efficiënte vergaderingen. We ...
| 12/07/2016 - Office Management

Werkgever stimuleert fietsen en buiten vergaderen te weinig

Schrikbarend weinig werknemers nemen hun werk in de zomer soms mee naar buiten, zo blijkt uit recent onderzoek van kantoorspecialist Manutan. De oorzaak? Werkgevers stimuleren bitter weinig simpele zaken als fietsen en buiten vergaderen. Zo geeft slechts 13 procent van de ondervraagde werknemers aan in de zomer weleens buiten te overleggen of te brainstormen. En maar een kwart luncht ...
| 04/07/2016 - Office Management

De motiverende factoren verschillen naargelang de leeftijd

Wat zijn de elementen die de motivatie van loontrekkenden een boost geven ? Wat stimuleert hun totale trouwheid aan een bedrijf ? De Franse uitgever van supportoplossingen bij de besluitvorming voor de evaluatie en ontwikkeling van professionele competenties op de werkplek, PerformanSe, heeft zich lange tijd gebogen over deze vragen, met als focus, een onderzoek naar de motivatie, bekeken ...
| 21/06/2016 - Office Management

Meer dan de helft van de Belgische bedrijven verliest regelmatig een geschikte kandidaat

Uit een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het gespecialiseerde rekruteringsbedrijf Robert Half bij 200 Belgische CFO’s en financieel directeurs, blijkt dat 51% van hen regelmatig een geschikte kandidaat moet laten gaan tijdens het aanwervingsproces. De kandidaten geven hiervoor uiteenlopende redenen op: een meerderheid is niet tevreden met de aangeboden verloning of krijgt een interessanter tegenaanbod (52%) of de ...
| 12/05/2016 - Office Management
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening  
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen