Home » News
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV  

36ste Facility Night

De Facility Nights werden in 1999 door Ki’ communications opgestart omdat in er in die tijd totaal geen FM-community bestond. De grote spelers kenden mekaar niet, de facilitaire functie was niet duidelijk gedefinieerd, het toenmalige IFMA lag op apegapen en de facilitaire toeleveranciers wisten niet wie ze binnen de bedrijven moesten aanspreken. Een groot niemandsland.... en dus een gat ...
| 16/10/2018 - Facility Management

ISO 41001: FM-normen bepalen voor betere prestaties

Voor de zomer kondigde de Internationale Organisatie voor Standaardisatie de voltooiing aan van de norm ISO 41001, die de normen en procedures voor facility management vastlegt. Deze norm is niet technisch van aard maar richt zich op de professionalisering van het ...
| 16/10/2018 - Facility Management

ORGATEC, Workplace exhibition & Trade fair

ORGATEC is dé internationale ontmoetingsplaats voor professionals die betrokken zijn bij de inrichting en organisatie van werkplekken. Om de twee jaar trekt de beurs meer dan 56.000 bezoekers. Dat de helft afkomstig is van andere landen dan Duitsland bewijst de internationale aantrekkingskracht van ORGATEC. Met ongeveer 700 exposanten zijn de grote fabrikanten en importeurs van uitrustingen voor werk-, ...
| 12/10/2018 - Nouveautés produits



Business center ‘The Beacon’ als epicentrum van het IoT in Antwerpen

‘The Beacon’ opende officieel de deuren in de hippe Antwerpse wijk Het Eilandje. Wim De Waele, de nieuwe general manager van dit initiatief, geeft ons meer uitleg over de grondslag van dit project: “Vergis je niet, The Beacon is niet gewoon maar een fysieke plek. The Beacon is meer dan een coworkingruimte of incubator, het wordt een groot project, ...
| 01/10/2018 - ICT en Telecom

De beleving van de werkruimte meten

Actueel herbekijken veel bedrijven de organisatie de inrichting van hun werkruimten op basis van een tweeledige vaststelling. De kantoren en werkposten worden een groot deel van de week niet gebruikt doordat mensen telewerken of in vergadering, op zakenreis, met vakantie of ziek zijn. Doorgaans bedraagt de leegstand van kantoren gemiddeld 30% in dienstenondernemingen. Dit percentage zal bijvoorbeeld hoger liggen ...
| 27/09/2018 - Huisvesting & werkomgeving

Zeg maar dag tegen je auto

Is het voor jou echt nodig om een eigen wagen te hebben? Het aanbod deelauto’s neemt sterk toe. De toegang, het reserveringssysteem - steeds vaker via een app op de smartphone - en de locatie van de deelauto’s worden er eenvoudiger op. Voor iedereen met een eigen wagen die minder dan 7.000 km per jaar aflegt, liggen de autokosten ...
| 19/09/2018 - Mobility Management

De bijdrage van het Facilitair Departement tot de ‘sustainability’ van het bedrijf

‘Sustainability’ wordt het sleutelwoord tijdens het 11e FM Congres dat door Ki’ Communications georganiseerd wordt. Twee experts zullen het thema ‘De bijdrage van het Facilitair Departement tot de ‘sustainability’ van het bedrijf’ kaderen en in perspectief plaatsen: Mike van der Zanden, Director Sustainability Europe bij Nike, en Marc Declerck, CEO van Gault&Millau. Deze twee inleidende plenaire presentaties worden gevolgd ...
| 14/09/2018 - Meetings en seminaries

Noodzakelijke uitbreiding van het Belgische netwerk van laadpalen voor elektrische wagens

Geraamd wordt dat elektrische wagens in 2025 goed zullen zijn voor 6% van het wagenpark, en in 2040 zelfs voor 54%. Het netwerk van laadpalen moet dus verder uitgebreid worden, ook in private ruimten. Interview met de General Manager van het Crowne Plaza Hotel in ...
| 12/09/2018 - Mobility Management

5 veranderende strategieën voor de uitbesteding van facilities

Crowdsourcing, solution sourcing, network sourcing, co-sourcing, mesh sourcing? In het witboek ‘2020 Vision for the Future of Outsourcing’ beschrijven de analisten van multinational ISS de sterktes maar ook zwaktes van de bovengenoemde vijf nieuwe ...
| 10/09/2018 - Facility Management

Securitas neemt de bewaking van het hoofdkantoor van de Antwerpse politie op zich

De nieuwe wet Jambon op de private veiligheid is een feit sinds het Parlement ze afgelopen oktober goedkeurde. Voortaan kunnen private bewakingsondernemingen hun activiteiten uitbreiden met een aantal taken waarvan sommige vroeger door de politie uitgevoerd werden. Zo staat het bewakingsbedrijf SECURITAS sinds 1 september in voor de toegangscontrole van bezoekers in het hoofdcommissariaat van de politie in Antwerpen. De ...
| 01/09/2018 - Veiligheid & beveiliging

Groen licht voor beveiligingsdiensten van Sodexo

Iets meer dan een jaar geleden kondigde Sodexo aan dat het bedrijf van plan was om zijn dienstenaanbod uit te breiden met bewakingsactiviteiten. Door de wet Jambon op de private veiligheid moeten dienstverleners in de sector erkend zijn door de FOD Binnenlandse Zaken. Afgelopen najaar kreeg Sodexo die erkenning voor drie van de dertien beveiligingsactiviteiten waarop de wet van ...
| 02/07/2018 - Veiligheid & beveiliging

COFELY versterkt haar positie op de markt van de Workspace Build & Management

ENGIE Cofely neemt het bedrijf LOG (Logistic Organisation Group) over, dat gespecialiseerd is in het beheer en de inrichting van werkruimtes. De overname sluit aan op de strategie van Cofely om haar positie als belangrijke speler in Integrated Facility Management (IFM) te versterken in België. Met de overname van LOG breidt de dochteronderneming van ENGIE dus haar dienstenaanbod voor ...
| 20/06/2018 - Huisvesting & werkomgeving

Bedrijfswagens van de baan vegen

De regering wil minder auto’s op onze wegen en focust daarbij expliciet op een gedragswijziging bij het woon/werkverkeer. Wie hiervoor steevast de auto prefereerde moet verleid worden om daarvan afstand te doen en te kiezen voor alternatieve mobiliteitsoplossingen. Om de gedragsverandering te stimuleren bevestigde de federale regering op 16 maart zelfs twee alternatieve formules onder de vorm van ...
| 17/04/2018 - Fleet Management

Foodservice is vooral gepersonaliseerde service

Dinsdag 6 februari werd Compass Group Belgium bekroond met de ‘Top Employer 2018’ award. De award wordt uitgereikt door het Top Employer Institute als erkenning voor bedrijven die hun medewerkers kansen bieden om zich maximaal te ontplooien, dit zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. In België staat de catering tak van Compass voor 2000 medewerkers die jaarlijks 150.000 ...
| 27/03/2018 - Catering

Samenwerking NRG en Trigion verlengd

Midden december 2017 werd een overeenkomst ondertekend die de bestaande samenwerking tussen NRG en Trigion opnieuw bevestigt. Vanaf 1 januari 2018 zijn NRG, een internationaal opererende nucleaire dienstverlener, en beveiligingspartner Trigion voor een contactuele duurtijd van minimaal drie jaar met elkaar verbonden. Als internationaal opererende nucleaire dienstverlener produceert NRG isotopen, verricht nucleair technologisch onderzoek, treedt op als consultant op het ...
| 21/02/2018 - Veiligheid & beveiliging

Een hechtere samenwerking tussen FM, HR en ICT wordt onontbeerlijk

Eind 2015 werd het eerste FM Trendrapport voorgesteld, dat tot stand kwam vanuit een samenwerking tussen IFMA en PROCOS Group. Deze samenwerking met als doel de markt voor facility management in België in kaart te brengen, werd nu herhaald. Met belangstelling doorbladerden we het FM Trendrapport België 2017. Het eerste FM-Trendrapport dat in 2015 verscheen was meteen ook het eerste ...
| 20/02/2018 - Facility Management

SYSTEMAT, Part III: overname door SPIE Belgium

Onder leiding van oprichter Jean-Claude Logé behoorde Systemat in de jaren 1990 tot het groepje ondernemingen dat symbool stond voor het technologische succes van Wallonië. Het bedrijf was in die periode gespecialiseerd in netwerkinformatica en de verkoop van soft- en hardware oplossingen voor de micro-informatica. Het boekhoudpakket POPSY was toen een van de best verkochte producten van het bedrijf. In ...
| 16/02/2018 - Facility Management

‘Smart & Green Buildings’, zei u?

Het The Edge-gebouw in Amsterdam, een ontwerp van het Londense architectenbureau PLP Architecture, is in meer dan één opzicht een referentie! The Edge is ongetwijfeld een van de duurzaamste gebouwen van Europa. In de ontwerpfase kreeg het al het BREEAM Outstanding-certificaat met een score van maar liefst 98,4%! Intelligent kantoorgebouw met meer dan 28.000 sensoren. Gebouw met een positieve ...
| 12/02/2018 - Gebouwen en Technieken

Europa Verhuist met MOZER

Begin deze maand startte het bedrijf MOZER met de begeleiding en uitvoering van alle logistieke en verhuisoperaties van en naar de diverse gebouwen en locaties van de Europese Commissie. Een van die gebouwen is het bekende Berlaymontgebouw, waar dagelijks 2.700 Europese ambtenaren werken. Dit is ongetwijfeld een uitzonderlijk contract in de sector van de outsourcing van dergelijke prestaties. Opdracht ...
| 30/01/2018 - Verhuis, Opslag en Logistiek

AREMIS krijgt de ARCHIBUS New Business Award

Binnen grote bedrijven en overheidsdiensten wordt FMIS (Facility Management Information System) vaak gezien als het belangrijkste technologische hulpmiddel voor facility managers bij het beheer van hun afdeling. De belangrijkste reden voor het gebruik van FMIS is de ondersteuning in de rapportering aan het management. Daarna volgen de ondersteuning in de organisatie van het facility management en het inzicht in ...
| 15/01/2018 - Facility Management

Pan-Europese Occupancy Cost Index met 3% gestegen

Eind vorig jaar publiceerde Colliers International de resultaten van zijn jaarlijkse pan-Europese studie over de berekening en ontwikkeling van de kantoorkosten. De gemiddelde kantoorkosten bedragen 9.249 euro per voltijds equivalent (VTE) per jaar. Dit gemiddelde is berekend op basis van de analyse van data uit 29 landen, 3.800 gebouwen, meer dan 34,2 miljoen vierkante meter en 1,77 miljoen VTE’s. ...
| 08/01/2018 - Facility Management

Nieuwe directeur voor de 5.000 medewerkers van Facilicom Group België

Na een periode van negen maanden als ad interim Managing Director voor België is Patricia Ghering officieel aangesteld als algemeen directeur van Facilicom Group België. Ze bouwde eerder al ervaring op in dochterondernemingen van de groep in Nederland en Frankrijk maar ook op internationaal niveau. Patricia Ghering zal de door haar voorgangers ingeslagen weg van stabilisering, ambitieuze groei en ...
| 14/12/2017 - Facility Management

PAN-ALL zet zijn groei voort met de overname van de activiteiten van ABOPART

Sinds de oprichting van Pan-All 40 jaar geleden wist het bedrijf een duurzame reputatie op te bouwen in het ontwerp, de vervaardiging en de plaatsing van mobiele wanden, alsook op het vlak van maatwerk om een kantoorinrichting met een onberispelijke afwerking te helpen realiseren. Dankzij de vakkundigheid en kwaliteit van de vervaardiging en prestaties tekent het bedrijf een constante ...
| 07/12/2017 - Gebouwen en Technieken
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV