FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » News
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid 

De snelle groei van coworking verstoort de vastgoedmarkt

Sinds een jaar schieten de coworkingcentra als paddenstoelen uit de grond, vooral in Brussel maar ook in Antwerpen. De markt groeit zelfs zo snel dat de take-up van coworkingcentra het afgelopen jaar goed was voor meer dan 50.000 m², wat maar liefst 20% van de take-up van de kantorenmarkt vertegenwoordigt. Van een tijdelijke hype kunnen we dus niet meer ...
| 18/12/2018 - Vastgoed

Groene energie voor Corda Campus

Op de Hasseltse Corda Campus werd onlangs een Smartflower in gebruik genomen. Dat is een zes meter hoge bloem met twaalf zonnepanelen, als bloembladeren die gaan bewegen als de zon opkomt. De Smartflower (een ontwikkeling van Luminus) is geïnspireerd op zonnebloemen, die een maximale hoeveelheid energie verzamelen door met de zon mee te draaien. Zodra de zon opkomt, bloeit ...
| 17/12/2018 - Energie en Milieu

Virtuele receptie, da's live en persoonlijk met FACILICOM

Toen Manpower Business Solutions in 2011 zijn aanbod voor virtuele receptie voorstelde, leek dit erg futuristisch en weinig aanlokkelijk. De virtuele receptie gebeurt via een scherm en met een (echte) receptioniste die niet fysiek aanwezig is ter plaatse. Ondertussen hebben we allemaal een smartphone en gebruiken we die vaak voor videogesprekken via WhatsApp, FaceTime of Skype. Een virtuele receptie ...
| 15/12/2018 - Nouveautés produits



De weg naar een groene toekomst voor KPMG Brussels

Naast de luchthaven van Zaventem blinkt het nieuwe hoofdkantoor van KPMG. Het zogenaamde PassPort-gebouw biedt veel natuurlijk licht en reflecterende materialen, een atrium met binnengroen en een BREEAM Excellent-certificering. Ingrid Sitters, Facilities Director bij KPMG België, vertelt: “We wilden een huiselijk-zakelijke sfeer creëren met duurzame materialen.” Op de vierde verdieping, die als ontmoetingsplek voor de klanten en partners van ...
| 14/12/2018 - Vastgoed

Op zoek naar een beter evenwicht tussen werk en privé

Veel werknemers vinden het moeilijk om hun werk- en privéleven in balans te houden. Dat heeft niet alleen gevolgen voor hun betrokkenheid en prestaties op het werk, maar ook voor hun gezondheid. In het huidige economische klimaat kunnen werknemers hun volgende werkplek kiezen afhankelijk van hoeveel die hen steunt in het combineren van een succesvolle carrière en een voldoening gevend ...
| 11/12/2018 - Facility Management

Gault & Millau huldigt opmerkelijke grootkeukens

De bekende restaurantgids Gault&Millau zet goede praktijken van grootkeukens in bedrijven en andere instellingen in de kijker, en dat in specifieke domeinen. Eind november werden de winnaars bekendgemaakt tijdens een avondfeest. Deze prijsuitreiking vormde een eerbetoon aan organisaties die zelf collectieve catering verzorgen, maar ook aan dienstverleners die welbekend zijn bij facility managers. De redactie van Profacility licht hier een ...
| 06/12/2018 - Catering

MIKO versterkt positie in Noorwegen

Eind november kondigde de Belgische koffiedienstengroep MIKO de overname aan van Kaffebryggerriet, een Noors bedrijf dat in dezelfde sector actief is. Met deze mooie transactie kan het Belgische bedrijf zijn positie op de Scandinavische markt flink versterken. Kaffebryggerriet is gevestigd in Oslo en legt zich toe op koffieservice aan de out-of-home markt, het marktsegment waarbij koffie buiten de familiale sfeer ...
| 05/12/2018 - Catering

Vakbeurs ‘Facilitair & Gebouwbeheer’

Met zijn 13.000 professionele bezoekers en 350 exposanten is deze vakbeurs ongetwijfeld een van de belangrijkste Europese ontmoetingsplaatsen voor facility managers, leveranciers en dienstverleners. Voor deze 21e editie gaat organisator HoLaPress Communicatie de ondertitels van de vakbeurs Facilitair benadrukken. In de kennisoverdracht zal op woensdag (Zorg), donderdag (Onderwijs) en vrijdag (Overheid) een apart programma voor de doelgroepen bezoekers worden ...
| 03/12/2018 - Meetings en seminaries

‘Kantoortuinen en werklunches moeten verdwijnen’

Jarenlang onderzoek heeft uitgewezen dat mensen zeer gevoelig zijn voor afleiding, staat te lezen in een artikel in NRC Handelsblad. Dit gegeven verleidt de auteur van het artikel, hoogleraar cognitieve psychologie dr. Stefan van der Stigchel, tot de stelling dat kantoortuinen moeten verdwijnen. Zaken die voor afleiding op kantoor zorgen, variëren van het beantwoorden van de continue mailstroom op de ...
| 30/11/2018 - Office Management

De elektrische wagen hier en nu

Het is niet zo evident om ons een mening te vormen over de toekomst en levensduur van de elektrische wagen. Het boek Electric car here and now kan ons daarbij helpen. Deze zeer volledige publicatie bespreekt alle technische en praktische aspecten van het gebruik van een elektrisch voertuig in begrijpelijke taal: autonomie, kilometerkosten, oplaadtijd, oplaadpunten, aankoopprijs, levensduur, tweedehandsprijs, huidige ...
| 29/11/2018 - Mobility Management

De elektrische step verovert Brussel

De elektrische steps zijn al een tijdje erg populair in onze hoofdstad. Na TROTY in juni en BIRD in september is er sinds half november nu ook een derde speler neergestreken in Brussel die ook de Antwerpse markt gaat aanboren: LIME. Het Amerikaanse bedrijf, waarvan niemand minder dan Uber een van de nieuwe investeerders is, wil meteen 500 steps ...
| 28/11/2018 - Mobility Management

FMIS: Do’s en don’ts bij aanschaf en implementatie

Als facilitaire professional heb je er vaak dagelijks mee te maken: een Facilitair Management Informatie Systeem. Een FMIS is geen doel op zich, maar een waardevol middel voor je facilitaire organisatie. Tenminste, als je het op de juiste manier inzet. Dit zijn de belangrijkste do’s en don’ts op een rij. Door Steven Kasander voor ...
| 22/11/2018 - Facility Management

IJveren voor verantwoordelijk ondernemerschap

Werk je actief mee aan verantwoordelijk ondernemerschap? Of ken je zo iemand in je beroepsomgeving? Stel jezelf dan kandidaat of nomineer die persoon voor de verkiezing van ‘CSR Professional of the Year’ en ‘CSR Pioneer of the Year’. De CSR Professional of the Year 2018 wordt beoordeeld op basis van de belangrijke rol die hij in zijn onderneming vervult om ...
| 21/11/2018 - Facility Management

Met sensoroplossingen de customer experience verbeteren: 3 voorbeelden

Inzet van moderne technologie kan helpen om de customer experience te verbeteren. In dit artikel drie voorbeelden hoe sensoroplossingen de customer experience in de organisatie positief kunnen beïnvloeden. Klantbeleving, oftewel de customer experience, is een actueel onderwerp. Het woord ‘experience’ doet vermoeden dat het om meer gaat dan alleen maar een tevreden eindgebruiker. Termen als ‘enthousiast’ en ‘excellente dienstverlening’ komen ...
| 19/11/2018 - Facility Management

Profacility & FM Magazine gaan samen

FCO Media, uitgever van FM Magazine, het vakblad voor 'Facility Management', heeft de Profacility-media overgenomen. Door deze media samen te brengen onder eenzelfde communicatieplatform worden op deze niche-uitgeversmarkt belangrijke synergieën ontwikkeld. FM Magazine, wordt vier keer per jaar uitgegeven in samenwerking met IFMA, de beroepsvereniging van de facility managers, en is een informatiebron bij uitstek voor de sector. www.profacility.be, ...
| 15/11/2018 - Facility Management

Stijging strategisch belang van Smart Energy Management voor grootverbruikers

Uit de Benchmark Smart Energy Management' blijkt dat energie verandert van commodity tot businessdriver. Bedrijven die strategisch omgaan met Energy verbruik boeken concurrentievoordeel. Hoog op de agenda: het energiedossier Besparen op de inkoopprijs heeft bij grootverbruikers (minimaal 2 Gigawattuur per jaar) een direct effect op het bedrijfsresultaat. Bij grootverbruikers staat het energiedossier dan ook duidelijk hoger op de agenda dan ...
| 13/11/2018 - Energie en Milieu

Gas als gedeeltelijke oplossing voor het elektriciteitstekort in België?

In het kader van de geplande kernuitstap voor België zou de bouw van nieuwe elektriciteitscentrales op gas kunnen helpen om de benodigde elektriciteit te produceren. Anderzijds zullen zonne-energie, windenergie en geothermie niet voldoende zijn om in 2030 de productie- en verbruiksquota voor hernieuwbare energie te halen. Er wordt momenteel volop onderzoek verricht naar hernieuwbaar gas - biogas dat wordt ...
| 08/11/2018 - Energie en Milieu

36ste Facility Night

Het ombouwen van voormalige industrieterreinen en historische sites wordt het hoofdthema van de lezingen tijdens de 36e Facility Night. Ook al blijft de bestaande infrastructuur of locatie volledig of gedeeltelijk behouden, toch kan een architecturaal ontwerp iets nieuws neerzetten. Dat is het geval bij de drie sites die op 27 november aan het publiek worden voorgesteld: Kanal in het ...
| 07/11/2018 - Facility Management

LAVAZZA versterkt haar positie op de markt van de Office Coffee Service

Begin oktober maakte het Italiaanse koffiemerk LAVAZZA de overname bekend van MARS DRINKS, een dochteronderneming van het gelijknamige Amerikaanse voedingsconcern dat gespecialiseerd is in drankautomaten. Met deze overname wil het Italiaanse bedrijf zijn expansiestrategie voortzetten op kernmarkten als Noord-Amerika, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Tot de activiteiten die LAVAZZA overneemt, behoren de Flavia-koffiecapsulesystemen maar ook de KLIX-automaten (snacks, warme ...
| 06/11/2018 - Nouveautés produits

Mobil’idées bij de RTBF om het gedragspatroon te veranderen

Frédéric Pairoux, mobility manager en milieuconsulent van de RTBF, werd verkozen tot ‘Fleet owner of the year 2018’. Hoe kan je de mobiliteit van 1000 medewerkers in het algemeen veranderen én een perfecte integratie vormen met het Mediapark dat in 2020 op de Reyerssite in Brussel opduikt? Door heel pragmatisch te zijn, goed te luisteren en te innoveren. De ...
| 05/11/2018 - Fleet Management

GIROFLEX gaat samen met FLOKK de toekomst tegemoet

De Zwitserse fabrikant van hoogwaardige ergonomische bureaustoelen Giroflex is overgenomen door de Flokk-groep, die gespecialiseerd is in de productie van stoelen voor kantoren, vergaderzalen, onthaalruimten en zelfs laboratoria. Met de overname van Giroflex wordt Flokk de grootste fabrikant van Europa. Tot dan toe was Flokk al marktleider in Scandinavië. Complementariteit Lars L.Røiri, CEO van Flokk, geeft meer uitleg over de overname: ...
| 02/11/2018 - Nouveautés produits
Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen
Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Bibliotheek | Focus
Slideshow Image 1
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid