FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Virtuele receptie, da's live en persoonlijk met FACILICOM

Virtuele receptie, da's live en persoonlijk met FACILICOM



Toen Manpower Business Solutions in 2011 zijn aanbod voor virtuele receptie voorstelde, leek dit erg futuristisch en weinig aanlokkelijk. De virtuele receptie gebeurt via een scherm en met een (echte) receptioniste die niet fysiek aanwezig is ter plaatse. Ondertussen hebben we allemaal een smartphone en gebruiken we die vaak voor videogesprekken via WhatsApp, FaceTime of Skype. Een virtuele receptie als oplossing is dan ook heel wat concreter en handiger geworden en is niet digitaal of onpersoonlijk.

Deze oplossing die door Facilicom Group aangeboden wordt, is vooral geschikt voor kmo’s.
Vergis u niet, de virtuele receptie is niet digitaal of onpersoonlijk. De receptioniste bedient de bezoeker alsof ze zich allebei aan dezelfde balie bevinden. De manier waarop ze dit doen, is geheel afhankelijk van uw specifieke situatie en noden.

Haalbaarheid voor kmo’s
Kmo’s zitten vaak met het probleem dat het plaatsen van een vaste receptioniste niet rendabel is omwille van de weinige bezoekers. Dus tenzij u zich in een business begeeft waar van nature veel volk over de vloer komt, is een receptie geen meerwaarde. Maar u wil ook uw bezoekers op een snelle en gastvrije manier verwelkomen, ongeacht of u nu in het magazijn of achter uw computer zit.
Zet voor de bezoekers een beeldscherm of tabletzuil neer aan de inkom en bedien deze met de app op uw smartphone. Zo blijft u mobiel en kunt u op elk moment vanop elke plaats uw bezoeker begroeten en binnenlaten.

Naast het onthaal kunt u de virtuele receptie ook gebruiken voor professionele diensten op afstand waar persoonlijk contact en een hoge veiligheid van belang zijn. Denk maar aan banken, overheidsbalies en telegeneeskunde.



Bovendien kan één virtuele receptioniste verschillende bedrijven bedienen. Dit wil zeggen dat uw buurman of -vrouw in het bedrijvenpark met dezelfde noden gegroepeerd kan worden en zo de kosten verdeeld kunnen worden.

Veilig Facilicom kan ook buiten de traditionele kantooruren de receptie overnemen. Dit wil zeggen dat u 24/7 bezoekers kunt aanmelden en verwelkomen, ongeacht de sector of omgeving waarin u zich bevindt.
Niet fysiek aanwezig zijn, betekent ook dat de receptionistes ‘s nachts niet fysiek bedreigd kunnen worden.
Mertens Ingrid
15-12-2018