FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » News » Miko neemt het Zweedse Smiling Faces over

Miko neemt het Zweedse Smiling Faces over



Miko, de specialist in koffieservice en kunststofverpakkingen, maakte onlangs bekend dat zij – via haar koffieservice divisie – eigenaar is geworden van 100 % van de aandelen van de onderneming Smiling Faces AB. Het Zweedse bedrijf behaalt met 39 medewerkers een omzet behaalt van ruim 9 miljoen euro.
Scandinavische dynamiek
De koffieservice divisie van de Miko-groep heeft, sinds een drietal jaar geleden, de beslissing genomen om haar strategische focus te richten op Scandinavië. De sterke koffiecultuur die er heerst en de economische sterkte van deze landen waren bijzonder aantrekkelijke punten voor Miko. Eerder volgden reeds acquisities in Denemarken (Kopenhagen), Noorwegen (Oslo) en Zweden (Göteborg).
Smiling Faces AB, gevestigd te Stockholm, is een innovatieve Zweedse koffieservice-operator die zich focust op het leveren van koffieservice oplossingen voor grote en middelgrote cliënten in het marktsegment “office coffee service”. Het berdijf plaats bij haar cliënten kleine en middelgrote koffie- en vendingtoestellen in leasing, verder neemt het ook de technische ondersteuning voor haar rekening, en zorgt het voor de levering van alle nodige ingrediënten, zoals koffie, suiker, melk, thee en warme chocolade. Verder staat de onderneming en haar medewerkers garant voor een sterke dienstverlening die Pausmanagement – het management van de koffie break – wordt getiteld.

Sterke aanwezigheid in Zweden
“Wij zijn vandaag bijzonder trots te kunnen aankondigen dat we het team van Smiling Faces mogen verwelkomen in onze groep, en zo onze aanwezigheid in Scandinavië verder kunnen versterken” aldus Frans Van Tilborg, CEO Miko-groep. De koffieservice specialist had, via de dochtervennootschap Kaffekompaniet AB, reeds een sterke basis in Göteborg en Malmö. Tot nu bleef de Stockholm regio echter nog relatief onontgonnen gebied. “Door het verwelkomen van Smiling Faces binnen onze groep, zetten we nu echter ook deze regio op de kaart voor Miko. Daarnaast zullen er ongetwijfeld synergiën gerealiseerd kunnen worden tussen onze twee Zweedse dochters” voegt de CEO toe. De overname past in die zin in de langetermijn strategie van de groep om, door middel van eigen dochterondernemingen in diverse landen, verder te bouwen aan het uitrollen van een internationale koffieservice- organisatie.
Raphael Pèrez
01-07-2016