FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » News » LAVAZZA versterkt haar positie op de markt van de Office Coffee Service

LAVAZZA versterkt haar positie op de markt van de Office Coffee Service



Begin oktober maakte het Italiaanse koffiemerk LAVAZZA de overname bekend van MARS DRINKS, een dochteronderneming van het gelijknamige Amerikaanse voedingsconcern dat gespecialiseerd is in drankautomaten. Met deze overname wil het Italiaanse bedrijf zijn expansiestrategie voortzetten op kernmarkten als Noord-Amerika, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.

Tot de activiteiten die LAVAZZA overneemt, behoren de Flavia-koffiecapsulesystemen maar ook de KLIX-automaten (snacks, warme en koude dranken) van MARS DRINKS. Beide merken wisten een mooie reputatie op te bouwen in hun respectievelijke marktsegmenten van de koffiemachines voor kantoorgebruik en van de automatische distributie. MARS DRINKS was in 2017 goed voor zo’n 350 miljoen dollar omzet en telt bijna 900 medewerkers.

Voor Antonio Baravalle, CEO van LAVAZZA, zal het bedrijf dankzij de overname zijn internationale expansiestrategie kunnen voortzetten, maar ook zijn positie op het vlak van ‘Office Coffee Service’ en automatische distributie kunnen versterken: “twee kanalen die aanzienlijke mogelijkheden voor groei en ontwikkeling bieden”. De deal zou eind december rond moeten zijn, nadat de nodige vergunningen verkregen zijn en er met de werknemers van bepaalde jurisdicties overleg gepleegd is.

Bronnen: AFP en Reuters
Raphael Pèrez
06-11-2018