FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Jobs

Facility Manager



De BGHM zoekt een attaché voor haar gebouwbeheer
Welke opdracht zou jij binnen de BGHM vervullen?
Als facility manager regel je, simpel gezegd, het huishouden van de BGHM. Je coördineert de logistieke dienst zodat alle personeelsleden over alle diensten en middelen (faciliteiten) beschikken om hun werk goed te kunnen uitvoeren. Je volgt de behoeften op wat uitrusting, materieel en personeel betreft.

De facility manager denkt ook na over hoe zijn facilitaire organisatie kan bijdragen tot de resultaten van de onderneming.

Wat zijn de onontbeerlijke taken die je voor die functie moet uitoefenen?

Ondernemer:
  • Je bouwt de afdeling zodanig op dat die in staat is die diensten te leveren die aangepast zijn aan de behoeften van het BGHM-personeel.
  • Je kruipt in de huid van de interne of externe klanten en schat in waar zij behoefte aan hebben. Om die taak goed te kunnen uitvoeren, blijf je voortdurend in contact met de BGHM-medewerkers.
  • Je voert een systeem in om naar hun behoeften te peilen en de vragen en klachten proactief op te volgen.
  • Je houdt ervan om ten dienste te staan en je deinst er niet voor terug om je bezig te houden met wat er misloopt of niet goed gaat. Je hebt oog voor kleine dingen die de werkomgeving kunnen verbeteren.
  • Soms moet je je met duizend dingen tegelijk bezighouden, maar dat geeft je een boost. Je vindt het geweldig om dagelijkse en soms onverwachte problemen op te lossen en je oplossingen in te voeren. Met de nodige discipline vermijd je dat de dingen uit de hand lopen.
Organisator: De logistieke organisatie van interne en externe evenementen wordt vaak aan de facilitaire organisatie overgelaten.
  • Als facilitair manager moet je in staat zijn om de verschillende facilitaire processen zodanig te plannen en organiseren dat het primaire verloop hiervan geen hinder ondervindt.
  • Daarbij komt dat je als facilitair manager steeds met veel dingen tegelijkertijd bezig bent. Hoofd- en bijzaken onderscheiden is essentieel.
  • Iedereen in de organisatie moet in goede omstandigheden kunnen werken: een goed onderhouden kantoor, een parkeerplaats die altijd toegankelijk is en een aangename plek om te lunchen. Soms geven werknemers zelf aan dat er iets beter kan. Een personeelslid kan bijvoorbeeld om een nieuwe bureaustoel vragen. Jij beoordeelt dan of de vraag al dan niet terecht is.
Strateeg:
  • Je denkt na over hoe de bedrijfslokalen efficiënter kunnen worden ingericht. Je adviseert over werkplekinrichting en interne verhuizingen.
  • Als facility manager heb je het bouwplan van het gebouw en kun je dus beoordelen of en hoe de verbouwingen gerealiseerd moeten worden. Of stel een afdeling wil uitbreiden. Je gaat dan op zoek naar een passende ruimte. Je bent dan betrokken bij het hele traject dat dan wordt opgestart.
Aankoper: Een van de hoofdtaken is het onderhoud van het gebouw. Het is jouw taak om aan de bel te trekken als dat nodig is.
  • Je zorgt voor centrale aankopen. Neem bijvoorbeeld de leasecontracten. Jij inventariseert de behoeftes en de financiële mogelijkheden. Aan de hand van die informatie ga je offertes aanvragen bij een paar kandidaat-leveranciers op basis van de geldende wetgeving (de wet op de overheidsopdrachten)
Oppasser: Je hoeft uiteraard niet zelf doorlopend aanwezig te zijn, maar je moet wel in noodgevallen bereikbaar zijn.
  • Op beveiliging staat geen uur en bij noodgevallen wordt er contact met je opgenomen.
  • Als de rioleringsdienst overuren maakt om een verstopping te verhelpen, ga jij niet om vijf uur stipt naar huis.
Supervisor: Je bent het rechtstreekse hoofd van de afdelingen techniek, schoonmaak en economaat. Je verdeelt de rollen en taken in de teams.
  • Je stuurt de teamleden aan en begeleidt ze.
  • Ook voer je met hen beoordelings- en functioneringsgesprekken.
  • je organiseert, superviseert en controleert.
Wat is je plaats in de organisatie?
Je rapporteert aan de directeur personeel & organisatie. Voor het contact met de andere afdelingen: je bent de spin in het web. Iedereen heeft namelijk faciliteiten, diensten en producten nodig om zijn werk goed te kunnen.

Welke competenties moet je in huis hebben?
  • Je hebt commercieel en financieel inzicht. Als facility manager zorg je voor een goede prijs/kwaliteitverhouding van de diensten die je levert. Zonder dat de kwaliteit er onder mag lijden, valt er door jou aan de kostenkant veel winst te pakken. Dus als onderhandelaar met leveranciers laat je je niet de kaas van het brood eten.
  • Je pikt informatie meteen op. Als facility manager sta je altijd op scherp. Elke wandeling door de gangen van de onderneming is een mogelijkheid om nieuwe dingen op te merken. Is dat stopcontact kapot? Is die persoon een nieuwe medewerker of moet ik de bewaker roepen?
  • Je bent gedreven en resultaatgericht. Je bent vaak met duizend dingen tegelijk bezig: een interne verhuizing, gesprekken met leveranciers, afspraken met de conciërge, enzovoort. Alleen als je die dingen met discipline afhandelt, voorkom je dat de dingen uit de hand lopen.
  • Je bent klantgericht en mensgericht. Je moet het fijn vinden om andere mensen van dienst te zijn. Natuurlijk krijgt een goede facility manager vaak complimentjes voor zijn werk. Maar het is ook een functie waarin je soms pas van mensen hoort als er ook maar een enkele keer iets fout loopt.
  • Je coacht medewerkers
We koesteren je talent en vaardigheden!
Om voor de job in aanmerking te komen, moet je beschikken over een master- of een licentiaatsdiploma en moet je minstens 2 jaar ervaring in een gelijkaardige functie kunnen aantonen.

Wat bieden we je aan?
Een voltijds contract van onbepaalde duur.

Een loon dat overeenstemt met weddeschaal A101 (bruto basisjaarsalaris van 38.358,11 euro).

Daarnaast geniet je tal van voordelen!
  • 35 dagen jaarlijks verlof
  • maaltijdcheques met een faciale waarde van 8 euro
  • een gratis MIVB- en NMBS-abonnement
  • de mogelijkheid om een hospitalisatieverzekering af te sluiten
  • een fietspremie: 0,23 euro/km
Herken je jezelf in dit profiel en heb je zin om deel uit te maken van ons team?

Wens je deel te nemen aan deze selectie, stuur ons dan vóór 10/10/2019 je cv en motivatiebrief toe! Ter attentie van de heer Yves Lemmens, Directeur-generaal
Jourdanstraat 45-55
1060 Brussel



Sommige woorden in de jobomschrijvingen staan in de mannelijke vorm voor een betere leesbaarheid. Alle jobs zijn echter zowel voor vrouwen als voor mannen.

De BGHM voert een actief beleid op het vlak van gelijke kansen en diversiteit en waakt erover om gelijke kansen, een gelijke behandeling en gelijke toegang tot onze selectieprocedures te waarborgen voor kandidaten met een handicap/stoornis/ziekte. We moedigen iedereen aan om te solliciteren, ongeacht afkomst, huidskleur, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid, geloofs- of filosofische overtuiging, of handicap.

Redelijke aanpassingen kunnen worden gevraagd. Vermeld ze in je motivatiebrief. Geef zoveel mogelijk details over de moeilijkheden die je ondervindt en duid ook aan welke aanpassingen je hierbij kunnen helpen (bijvoorbeeld: groter scherm, voorleessoftware,...).

Meer vragen in verband met redelijke aanpassingen? Stuur jouw specifieke vraag dan naar diversite@bghm.brussels

Jobs 
Raphael Pèrez
08-10-2019


 Online solliciteren