Positieve stemming voor commercieel vastgoed in Vlaanderen
Ralph Schellen, National Director Office Agency of JLL, opende: “2016 was een recordjaar met meer dan 200.000m² take-up. Dat was een stijging met +16% t.o.v. 2015 en een toename met liefst +28% in vergelijking tot het gemiddelde van de laatste 5 jaar. Vooral Antwerpen droeg met 47% in grote mate bij tot dit succesjaar”. Een uitspringer is De Persgroep, ...
| 22/06/2017 | Vastgoed
De EPB zet haar lange weg voort
Gestimuleerd door de opeenvolgende Europese richtlijnen, zet de EPB haar permanente ontwikkeling verder, niet alleen in Brussel maar ook in andere Europese regio's. De wetgever koos heel bewust voor deze trage mutatie, zodat de sector de tijd heeft om zijn praktijken aan te passen en de bouwtechnieken op punt gezet kunnen worden.
1 juli 2017 begint dus een nieuwe fase ...
| 13/06/2017 | Energie en Milieu
Royal Ahrend openen gloednieuwe "activity based" showroom
Donderdag 8 juni opende officieel de gloednieuw ingerichte showroom van Royal Ahrend, de samensmelting tussen Ahrend en Gispen, beiden onderdeel van het Nederlandse Koninklijke Ahrend. In de showroom versmelten de gamma’s van beide bekende merken in de wereld van de kantoorinrichting tot een aantrekkelijke en harmonische ‘activity based’ werkomgeving voor de eigen medewerkers en een innoverende inspiratieplek voor de ...
| 13/06/2017 | Facility Management
Controversiële leegstand bij assistentiewoningen
‘De uitdaging van de vergrijzing’ klinkt alsmaar luider, met daarin steevast een noodkreet over een tekort aan geschikt vastgoed. In zijn introductie tot het congres met als titel: ‘Inspiring and Creative Management in the health care Real Estate Market’ tijdens Realty 2017, verraste moderator Danny Stas met een verwijzing naar de grote leegstand bij projecten voor assistentiewoningen die als ...
| 08/06/2017 | Vastgoed

   
En de winnaars van de IFMA Facility Awards 2017 zijn...
| 16/05/2017
Officiële opening nieuw hoofdkantoor voor ISS BelLux
| 16/05/2017
IAOP geeft ISS opnieuw de hoogste waardering
| 10/05/2017
Een nieuwe overname voor VINCI Energies Belgium
| 10/05/2017
Gent geeft starters een duw in de rug
| 18/04/2017
Meer dan 80% energiebesparing dankzij een ‘smart’ verlichting
| 18/04/2017
Nieuwe thuis voor Wilkhahn in België
| 18/04/2017

Meer news


ZORGVASTGOED BELGIE 2017 
Antwerpen, Crowne Plaza 
| 14/09/2017

Cleaning Management Services - Berlin 2017 
Berlin 
| 19/09/2017 - 22/09/2017

The GAME - Great Asset Management Experience 
Antwerpen, Portview 
| 05/10/2017

The Maintenance Business Experience 
Antwerpen, Portview 
| 05/10/2017





691 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Breed platform voor multimodaal transport voor iedereen

Mobiliteit is vandaag een belangrijk aandachtspunt binnen de bedrijfswereld en een onderwerp waarbij zowel facility management als HR betrokken zijn. Stress als gevolg van de woon/werkverplaatsing wegnemen is daarbij net zo belangrijk als de ‘war for talent’. Omdat de druk op de bedrijfsauto constant wordt opgevoerd en mobiliteit stelselmatig een multimodale invulling krijgt is er nood aan een flexibel, gebruiksvriendelijk en alles omvattend beheertool.

Dat is precies wat ‘Olympus Mobility’, het geesteskind van Koen Van De Putte, voorstelt. Na een 20 jarige loopbaan bij de NMBS koos hij voor de oprichting van een ...
| 13/06/2017
   
Best practices op het vlak van ethiek codificeren
Al elf jaar lang maakt het Amerikaanse tijdschrift Ethisphere, een uitgave van de New Yorkse think tank met dezelfde naam, ieder jaar een lijst met ‘s werelds meest ethische ondernemingen bekend. Op basis van die ranglijst kunnen bedrijven de partners kiezen die in elke sector het verst staan op dit gebied. De inspanningen van de bedrijven en het Amerikaanse onderzoeksinstituut dwingen tegelijk tot blijdschap en nederigheid, want zij hebben de gedragsnormen van de bedrijven continu helpen verhogen.
| 16/05/2017
Innoverende FM visies en praktijken in de schijnwerpers
Meer bekendheid geven aan Facility Management in België maar ook het beroep en zijn best practices in de kijker plaatsen, zijn de doelstellingen die IFMA wil bereiken met de organisatie van de Facility Awards. Op 11 mei zal het ‘Facility Management Project of the Year’ verkozen worden in de Wild Gallery in Vorst.
| 24/04/2017
‘‘Office on wheels” proefproject : reistijd wordt werktijd
In het najaar van 2016 startte een proefproject getrokken door de partners Antwerp Management School / Smart Mobility (voorheen het Vlaams Instituut voor Mobiliteit)) en de Beroepsvereniging van Autobus en Autocarondernemers. Met een 'Office on wheels' dat werknemers van de Colruyt Group dagelijks aan de Gentse rand ophaalt om ze naar het hoofdkantoor in Halle te brengen. De werkdag begint dankzij de inrichting van de bus wanneer de medewerkers opstappen.
| 11/04/2017
Risicobeheersing voor Facilitaire Managers in de zorgsector
Risicobeheer in de ziekenhuiswereld kent vele aspecten, al is het maar omwille van de 24/24 en 7/7 inzetbaarheid van de volledige organisatie. Tijdens de 34e editie van het jaarlijkse congres ‘Hoofden Facilitaire Diensten van Verzorgingsinstellingen’ (HFDV) werden de ruim 120 ingeschreven deelnemers vergast op een bijzonder actueel geïnspireerd thema: ‘Risicobeheersing voor Facilitaire Managers in de zorgsector’. Luc Vanhaverbeke, voorzitter HFDV, opende het congres met de trieste vaststelling dat we het voorbije jaar 58 maal werden geconfronteerd met een terroristische aanslag. Het is voor het vakgebied niet langer mogelijk om de risico’s die inherent zijn aan terroristische daden te negeren.
| 28/02/2017
Hightech of gezond boerenverstand
Technologie is zeer toegankelijk geworden, is een begrip dat een immense lading dekt en aanvaard in zowat alle facetten van het dagelijkse leven. 'Smart' is het nieuwe 'digitaal', verwijst naar intelligente technologie, technologie die voor de mens meedenkt, al moet de mens dat denken toch eerst aanleren… En wat met het ‘smart hospital’?
| 16/12/2016

   
De keizerlijke route naar SWOW
| 15/11/2016
Een resolute keuze voor daglicht
| 14/11/2016
Admos : feel the beat
| 14/11/2016
Duurzaamheid kent vele aspecten
| 14/11/2016
Drastisch en blijvend besparen is nog steeds een optie
| 14/11/2016
Duurzaam rijpingsproces
| 14/11/2016
Revolutie van de workplacestrategie in het vooruitzicht
| 14/11/2016
Harmonische cocktail van creativiteit, efficiëntie en belevingswaarde
| 14/11/2016
Een eigen identiteit uitstralen via het design
| 14/11/2016
Anders werken in een omgeving met een ziel
| 14/11/2016
Branding van de werkomgeving versterkt het bedrijfsimago
| 14/11/2016
Warmte en gezelligheid brengen medewerkers bij elkaar
| 14/11/2016
Kunst voor een gesmaakte werkomgeving
| 14/11/2016
CONSULT. CONCEPT. CONSTRUCT. ONLY COLLIERS!
| 14/11/2016
Teamwork makes the dreamwork
| 14/11/2016




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Facility Coördinator
Samsonite is wereldwijd marktleider in superieure en innovatieve reiskoffers & bagage. We combineren opmerkelijke stijl met de laatste technologie en met de grootst mogelijke aandacht voor kwaliteit en duurzaamheid. Al meer dan 100 jaar, heeft Samsonite haar rijke geschiedenis om ongeëvenaarde producten te creëren die aan de reis- en levensstijl voldoen van de verfijnde reizigers.
  • Als Facility Coordinator rapporteer je ...
    | 20/06/2017
  • Senior Facility Manager
    Founded in 1989, the SAS Belgium workforce and revenue have grown steadily and consistently year in and year out. We added a local Luxembourg office in 2000. In 2014 revenue reached more than € 42,3 million with a full complement of more than 130 staff.
    The SAS philosophy has always been to attract and nurture the best individuals and then ...
    | 20/06/2017

    Meer news

    References
    56 Opzoekingen, wetteksten en studierapporten uitgevoerd door deskundigen en externe redactiemedewerkers.

      Praktische handleiding duurzame grootkeuken
    Auteur: Simply Food & Leefmilieu Brussel
    | 30/12/2013

      “NFC Jaarbericht Kantoren 2011” – Netherlands Facility Costs Index Coöperatie u.a. (2012)
    Auteur: NFC Index, AOS Studley, METRI
    | 03/11/2012

      AOS Studley Occupancy cost index 2011 – The median total cost per workplace per year (June 2012)
    Auteur: AOS Studley
    | 03/11/2012

      Système d’alimentation durable|Potentiel d’emplois en Région de Bruxelles-Capitale
    Auteur: Facultés Universitaires Saint-Louis met Greenloop S.A. & Observatoire bruxellois de l’emploi
    | 26/06/2012

      Een koudestrategie ontwikkelen
    Auteur: Leefmilieu Brussel - BIM - Brussels Instituut voor milieubeheer
    | 10/05/2012


    Schrijf u in om de
    Profacility-newsletter te ontvangen