SYSTEMAT, Part III: overname door SPIE Belgium
Onder leiding van oprichter Jean-Claude Logé behoorde Systemat in de jaren 1990 tot het groepje ondernemingen dat symbool stond voor het technologische succes van Wallonië. Het bedrijf was in die periode gespecialiseerd in netwerkinformatica en de verkoop van soft- en hardware oplossingen voor de micro-informatica. Het boekhoudpakket POPSY was toen een van de best verkochte producten van het ...
| 16/02/2018 | Facility Management
‘Smart & Green Buildings’, zei u?
Het The Edge-gebouw in Amsterdam, een ontwerp van het Londense architectenbureau PLP Architecture, is in meer dan één opzicht een referentie! The Edge is ongetwijfeld een van de duurzaamste gebouwen van Europa. In de ontwerpfase kreeg het al het BREEAM Outstanding-certificaat met een score van maar liefst 98,4%! Intelligent kantoorgebouw met meer dan 28.000 sensoren. Gebouw met ...
| 12/02/2018 | Gebouwen en Technieken
Europa Verhuist met MOZER
Begin deze maand startte het bedrijf MOZER met de begeleiding en uitvoering van alle logistieke en verhuisoperaties van en naar de diverse gebouwen en locaties van de Europese Commissie. Een van die gebouwen is het bekende Berlaymontgebouw, waar dagelijks 2.700 Europese ambtenaren werken. Dit is ongetwijfeld een uitzonderlijk contract in de sector van de outsourcing van dergelijke prestaties.

Opdracht ...
| 30/01/2018 | Verhuis, Opslag en Logistiek
AREMIS krijgt de ARCHIBUS New Business Award
Binnen grote bedrijven en overheidsdiensten wordt FMIS (Facility Management Information System) vaak gezien als het belangrijkste technologische hulpmiddel voor facility managers bij het beheer van hun afdeling. De belangrijkste reden voor het gebruik van FMIS is de ondersteuning in de rapportering aan het management. Daarna volgen de ondersteuning in de organisatie van het facility management en het inzicht in ...
| 15/01/2018 | Facility Management

   
Pan-Europese Occupancy Cost Index met 3% gestegen
| 08/01/2018
Nieuwe directeur voor de 5.000 medewerkers van Facilicom Group België
| 14/12/2017
Aan de wieg van een nieuwe identiteit
| 02/11/2017
NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten
| 25/10/2017
Cushman & Wakefield en ADMOS bundelen krachten
| 18/10/2017
Efficiënter werken met minder stress
| 12/10/2017
Betere werkruimtes bedenken met NNOFCARE
| 05/10/2017

Meer news


CSR Professional of the Year 2017  
Brussels, Auditorium Chancellerie/kanselarij - BNP Paribas Fortis 
| 22/02/2018

NNOF : Mini-conferentie rond circulaire economie 
Brussels, Herman Teirlinckgebouw 
| 26/02/2018

Opleiding IFMA : 'Circulair kantoor' 
Diegem, Regus 
| 28/02/2018

“MIPIM 2018” 
Cannes, Palais des Festivals 
| 13/03/2018 - 16/03/2018





720 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Olympus Mobility : Breed platform voor multimo daal transport voor iedereen

Mobiliteit is vandaag een belangrijk aandachtspunt binnen de bedrijfswereld en een onderwerp waarbij zowel facility management als HR betrokken zijn. Stress als gevolg van de woon/werkverplaatsing wegnemen is daarbij net zo belangrijk als de ‘war for talent’. Omdat de druk op de bedrijfsauto constant wordt opgevoerd en mobiliteit stelselmatig een multimodale invulling krijgt is er nood aan een flexibel, gebruiksvriendelijk en alles omvattend beheertool.

Dat is precies wat ‘Olympus Mobility’, het geesteskind van Koen Van De Putte, voorstelt. Na een 20 jarige loopbaan bij de NMBS koos hij voor de oprichting van een ...
| 02/02/2018
   
Herbeleving van een industriële site met focus op beleving en relationele meerwaarde
Midden jaren ’50 bouwde Philips in Hasselt een fabriek, de eerste buiten de thuishaven in het Nederlandse Eindhoven waar de geproduceerde producten ook werden ontworpen. Zo zal Philips Hasselt voor altijd verbonden blijven aan de uitvinding van de Compact Cassette (1963) en de CD (1982). Toch viel in 2002 het doek over de site.
| 22/01/2018
IoT, een grote vooruitgang voor facility management
Het is opvallend hoe telkens weer bepaalde begrippen in een bepaalde periode herhaald opduiken. De voorbije decennia werd alles ‘digitaal’ en meer recent ook nog ‘mobiel’. Vandaag is ‘smart’ het nieuwe toverwoord dat aan zowat alles kan gekoppeld worden, waaronder dus ook ‘smart buildings’. Om dat inhoud te geven duikt nog een ander begrip steeds vaker op: IoT (Internet of Things).
| 15/01/2018
DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving
Deloitte nam begin dit jaar zijn intrek in het ‘Gateway’-gebouw, het eerst voltooide gebouw van het ongeveer 400.000 m² tellende ‘economische centrum’, waarmee de luchthaven kiest voor diversiteit naast het luchtverkeer. Deloitte bracht 70% van haar Belgische organisatie samen in het ‘Gateway’gebouw, een door facility management gedreven veelzijdig en multidisciplinair project, dat in amper één jaar werd afgewerkt.
| 09/01/2018
HAVENHUIS ANTWERPEN, Landmark voor ‘activity based’ werken
Het ‘Havenhuis Antwerpen’ is in vele opzichten bijzonder: het is een landmark voor de stad, het markeert op unieke wijze de overgang tussen de oude en nieuwe haven en het is een van de laatste architecturale meesterwerken van de internationaal succesrijke architecte Zaha Hadid. Maar bovenal is het de veruitwendiging van een eigen toekomstgerichte visie op samenwerking met focus op transparantie, informatie delen en ‘tijds- en plaatsonafhankelijk werken’.
| 09/01/2018
HERMAN TEIRLINCK GEBOUW, Vlaggenschip voor de Vlaamse Overheid
Midden augustus startte de inhuizing van het Herman Teirlinck kantoorgebouw op de Thurn & Taxis site. Dit nieuwbouwproject liep grotendeels parallel met het ingrijpende renovatieproject voor het Hendrik Conscience gebouw. In totaal krijgen ruim 4.000 medewerkers van de Vlaamse Overheid vrijwel simultaan een nieuwe werkomgeving. Voor beide projecten stonden ‘duurzaamheid’ en de consequente uitrol van “‘Het Nieuwe Werken’ zoals gedefinieerd door de Vlaamse Overheid voorop.
| 09/01/2018

   
Een combinatie van vertrouwen, trots en plezier maken: de Best Workplaces 2017
| 08/01/2018
Well-being @ Work
| 21/12/2017
BRUSSELS OFFICE MARKET TRENDS | Een nog steeds veranderende markt
| 20/12/2017
DIGITALISERING VAN ONZE ECONOMIE EN BEDRIJVEN | Revolutie van de vaardigheden op til
| 20/12/2017
Welke veranderingen zullen bedrijven de komende 5 jaar moeten doorvoeren?
| 20/12/2017
6 evolutie trends inzake bedrijfsrestaurants exploitatie en catering aanbod
| 19/12/2017
FM Excellence | Laureaten van de IFMA Facility Awards 2017
| 19/12/2017
Hospitality | Focus op gastvrijheid binnen bedrijven
| 19/12/2017
De schoonmaak – schoon gemaakt
| 19/12/2017
De schoonmaak, schoon gemaakt
| 13/12/2017
Wat moeten we onthouden van de pan-europese enquête : « Working anytime, anywhere »
| 13/12/2017
Het standaardiseren van procedures | ISO 41000 : Opstap naar wereldniveau
| 30/11/2017
‘‘Office on wheels” proefproject : reistijd wordt werktijd
| 04/11/2017
Occupiers Cost Index : Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde
| 16/10/2017
Externe centralisatie: het logistieke credo van het CHU van Luik
| 26/09/2017




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Facility Manager Tihange
As the market leader, ENGIE Cofely manages and maintains numerous technical facilities across Belgium. From air conditioning, electricity and lighting to transport systems in airports, sport and leisure complexes, swimming pools, offices, hospitals, industrial buildings and more. We also provide full energy management services for customers' buildings, as well as facility services (such as telephony management, catering, cleaning, handymen, ...
| 12/02/2018
Workplace Strategy Consultant
Colliers International Belgium is a leading real estate company with a strong focus on Occupier Advisory. As a fully integrated company, we connect knowledge and experience across our network of experts to help clients in finding the best way of working for their company as well as the corresponding fit out. On our website, www.colliers.be, ...
| 09/02/2018

Meer news

References
56 Opzoekingen, wetteksten en studierapporten uitgevoerd door deskundigen en externe redactiemedewerkers.

  Praktische handleiding duurzame grootkeuken
Auteur: Simply Food & Leefmilieu Brussel
| 30/12/2013

  “NFC Jaarbericht Kantoren 2011” – Netherlands Facility Costs Index Coöperatie u.a. (2012)
Auteur: NFC Index, AOS Studley, METRI
| 03/11/2012

  AOS Studley Occupancy cost index 2011 – The median total cost per workplace per year (June 2012)
Auteur: AOS Studley
| 03/11/2012

  Système d’alimentation durable|Potentiel d’emplois en Région de Bruxelles-Capitale
Auteur: Facultés Universitaires Saint-Louis met Greenloop S.A. & Observatoire bruxellois de l’emploi
| 26/06/2012

  Een koudestrategie ontwikkelen
Auteur: Leefmilieu Brussel - BIM - Brussels Instituut voor milieubeheer
| 10/05/2012


Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen