FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

Spacewell maakt gebouwbeheer slimmer en mensgerichter
Spacewell, aanbieder van gebouwbeheersoftware, zal in het laatste kwartaal van 2020 een belangrijke upgrade van zijn MCS Facility Management Informatie Systeem (FMIS) lanceren. Deze update, waaronder een uniform design van de gebruikersinterface en een gelijke gebruikerservaring voor alle apparaten, stelt organisaties in staat om de mogelijkheden van flexibele werkomgevingen te benutten en helpt hen bij het slimmer maken ...
| 06/04/2020 | Facility Management
“Start-up met een pak ervaring in huis”
Twee jaar geleden opende TwinForm Belgium een eigen showroom en kantoren in het prestigieuze Park Lane in Diegem. “Als jonge marktspeler in kantoorinrichting en -meubilair hebben we een pak ervaring in huis. We denken zowel salesgericht als projectmatig (strategische inrichting van het kantoorlandschap) met de klant mee. Deelnemen aan FM-Day moet onze naamsbekendheid een stevige boost geven”, aldus ...
| 06/04/2020 | Huisvesting & werkomgeving
Next Office maakt ruimte voor succes
De creatie van een efficiënt kantoor is niet alleen een kwestie van meubilair en interieurontwerp, het is tevens een veranderingsproject, gedragen door het management en de medewerkers. Met zijn expertise op het gebied van ergonomie en welzijn in ruimtes helpt Kinnarps duurzame bedrijven creëren waar individuen goed presteren. Kinnarps Next Office legt de basis voor een nieuwe ...
| 06/04/2020 | Huisvesting & werkomgeving
Efficiënte en veilige toegangsverlening tot elke deur
Sinds 2001 brengt de Spaanse fabrikant Salto Systems geavanceerde, bekabelde, wireless en keyless, elektronische toegangscontrole-oplossingen op de markt. “De basis is Salto Space, een volledig geïntegreerd elektronisch toegangscontroleplatform en softwaresysteem. Hiermee kan elk type deur in elk soort gebouw op een efficiënte en veilige manier van toegangscontrole en -verlening worden voorzien”, aldus Eric Beling, accountmanager Salto Systems Belgium. ...
| 06/04/2020 | Veiligheid & beveiliging

   
45 belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
| 03/04/2020
Stem voor de Facility Manager van het Jaar
| 02/04/2020
Boost de experience met digitale communicatie
| 02/04/2020
Crisisplatform verzekert operationele continuïteit kritische gebouwen en organisaties
| 01/04/2020
DEROANNE maakt beschermende schermen
| 31/03/2020
Gevelbescherming tegen vervuiling en vergipsing met geïmpregneerde bakstenen
| 30/03/2020
Thuiswerken vergt goede verlichting
| 30/03/2020

Meer news


Inspiratiesessie/workshop LEAN in Facility Management 
 
| 28/04/2020

Bezoek van de nieuwe zetel van Allianz 
Bruxelles, Allianz 
| 06/05/2020

MIPIM 2020 
Cannes , Palais des Festivals 
| 02/06/2020 - 05/06/2020

Opleiding - Kwaliteitsmanagement - ISO 9001:2015 - BASIS 
 
| 02/06/2020 - 03/06/2020





793 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     “De facility-afdeling moet goed kunnen luisteren en communiceren”

Jochem Hansen werkt sinds 2004 bij Cegeka, een toonaangevend bedrijf in de technologiesector. Eigenaarschap, authenticiteit, ontwikkeling, ondernemerschap, van dichtbij meemaken, respect en kostenbewustzijn vormen het DNA van het familiebedrijf. Stuk voor stuk waarden die Jochem Hansen (46) doortrekt in zijn job als Facilities Manager, doorspekt met een gezonde dosis boerenverstand en eerlijkheid. In 2004 stond hij mee aan de wieg van de facilitaire afdeling, waar luisteren en communiceren centraal staan.

Selfmade man
Jochem Hansen heeft een graduaatsdiploma Elektronica en volgde de posthogeschoolopleiding Facility Management aan de KAHO Sint-Niklaas. Hij startte in 1996 bij Engie en groeide snel door tot werfleider ...
| 13/03/2020
   
Circulaire economie wint aan belang
Circulair kantoormeubilair is voor kmo’s nog vaak een ver-van-hun-bedshow. Niettegenstaande is het volgens diverse marktspelers een kwestie van tijd vooraleer de circulaire economie doorbreekt. Ook de overheid geeft het goede voorbeeld en stimuleert het hergebruik van materialen in haar gebouwen. Zo sloot Het Facilitair Bedrijf eind januari twee raamcontracten af waardoor entiteiten van de Vlaamse overheid en lokale besturen vlot refurbished kantoormeubilair kunnen aankopen.
| 30/03/2020
“Ons maintenanceverhaal is gebaseerd op een sterk team en flexibel FMIS”
Kristien Achten (35) werkt als ‘maintenance manager PPS Scholen van Morgen’ bij AG Real Estate mee aan een uniek PPS-project: het DBFM-programma Scholen van Morgen. Op korte termijn werden 182 verschillende projecten opgezet in eenzelfde DBFM-kader. Momenteel zijn bijna alle projecten opgeleverd en in gebruik. Een verdienste van het hele team, dat zorgvuldig werd samengesteld en met hart en ziel aan dit project werkt, aldus Kristien Achten.
| 28/03/2020
"Groeien en laten groeien"
Sébastien Laporte is de atypische, innovatieve Facility Manager van verzekeringsgroep Ethias. In zijn menselijke en welwillende stijl heeft de Luikenaar geleidelijk alle hefbomen verkregen die nodig zijn om te streven naar ‘operationele excellentie’. En om facilities te zien als een prestatiecentrum eerder dan als een kostencentrum.
| 13/03/2020
“Succesvolle innovatie pas mogelijk als alle ingrediënten aanwezig zijn”
Peter Dierickx (48) is facilitair directeur bij AZ Maria Middelares, dat in 2015 naar een gloednieuwe moderne en groene site verhuisde. Hij is er verantwoordelijk voor Facility Management and Safety met bijzondere aandacht voor schoonmaak, voeding/catering, voorraadbeheer, inkoop, medische apparatuur, veiligheid en kwaliteit. Onder het motto ‘GezondheidsZorg met een Ziel’ zet hij dagelijks mee in op het verbeteren van de kwaliteit en veiligheid van zorg, het optimaliseren van de patiëntbeleving, het verhogen van de personeelstevredenheid en het realiseren van efficiëntiewinst.
| 13/03/2020
"De Navo, een unieke facilities-ervaring"
Met zijn 45 jaar leidt Patrick Sonveaux de facilities en infastructuur van de Navo in Brussel met diplomatieke handigheid. Twee jaar geleden heeft hij samen met zijn team de verhuizing van het oude terrein naar de nieuwe megastructuur van 250.000 m2 tot een goed einde gebracht. De Facility Manager ziet toe op deze atypische en superbeveiligde bijenkorf waarin de delegaties van de 29 lidstaten ondergebracht zijn en waar 4.500 mensen werken. Een dagelijkse uitdaging met knelpunten die men nergens anders aantreft.
| 13/03/2020

   
Tevredenheid over werkomgeving blijft zorgen baren
| 25/02/2020
Het belang van een good akoestiek op kantoor
| 19/02/2020
Hoe gebouwen kunnen bijdragen tot hogere productiviteit
| 17/02/2020
Met doelgericht stappenplan drempelvrees overwinnen
| 11/02/2020
Volgende stap in gebruik softwareplatform
| 04/02/2020
Ijveren voor afvalvrije werkomgevingen
| 27/01/2020
Van Building Information Modeling naar Building Information Management
| 21/01/2020
Goed doen voor mensen
| 13/01/2020
Ontwikkelingsperspectieven voor facility management in Belgie
| 06/01/2020
Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur
| 25/11/2019
Doelgroepen sluiks sturen op gewenst gedrag
| 18/11/2019
Canon Business Services organiseerde groepsgesprek rond ‘Digitalisering in het facilitair werkveld’
| 11/11/2019
Spaceplanning troef in war for talent
| 04/11/2019
Luchtkwaliteit in gebouwen niet langer een futiliteit
| 28/10/2019
Digitale marktplaats voor slapend elektro
| 21/10/2019




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Project Coördinator Gebouw Beheerssysteem
❗ #AREMIS recruteert ! #Projectcoördinator Gebouw Beheerssysteem (M/V)

🏅Project management voor aanbesteding en implementatie van een vervanging van het bestaand Gebouw Beheerssysteem (GBS) | Opmaak projectplan in samenwerking met studiebureau | Toepassing Prince2 methodologie | Opmaak technische bestekken | Beoordeling inkomende offertes & gunningsadvies | Na gunning, implementatie en opvolging: rapportering, tussentijds verslagen, documentatie oplevering.

👨‍🎓 Technisch diploma ...
| 31/03/2020
Facility Director
IBA is a cancer diagnostics and treatment company and the worldwide technology leader in the field of proton therapy. The Company’s expertise lies in the development of next generation proton therapy technologies and radiopharmaceuticals that provide oncology care providers with premium quality services and equipment, including IBA’s leading fully integrated IntegraLab® radiopharmacy system, and Dosimetry advanced solutions for Quality ...
| 26/03/2020

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen