FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  

Centraal platform zorgt voor optimaal warmtebeheer
Dankzij de installatie van een centraal beheerplatform met innovatieve cloudsoftware kon de Vrije Universiteit Brussel haar volledige warmtenet optimaliseren. Geen eenvoudige klus, want de VUB is verspreid over 3 campussen en verschillende bijgebouwen.

Het oorspronkelijke warmtenet van de Vrije Universiteit Brussel werd ontworpen voor een klassiek circuit en dat was gebaseerd op hoge temperaturen. De klimaatakkoorden van Parijs dwongen ...
| 12/04/2019 | Energie en Milieu
Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
Tijdens een avondfeest in de Docks Dome in Brussel werd onlangs de lichting bedrijven met het certificaat ‘Great Place to Work’ voor 2019 bekendgemaakt. Resultaat: 44 bedrijven kregen het certificaat, waarvan er 20 uitgeroepen zijn tot ‘Best Workplaces’, een kwaliteitslabel voor het welzijn op het werk en de beleving van de werkomgeving, of meer algemeen van de ‘workplace experience’.

Het ...
| 26/03/2019 | Office Management
Het mobiliteitsbudget beheren met de Edenred Mobility-kaart
Op 1 maart is de wet betreffende het mobiliteitsbudget eindelijk in werking getreden. Dit mobiliteitsbudget is gebaseerd op een eenvoudig principe, namelijk de toekenning van een maandelijks bedrag aan werknemers die over een bedrijfswagen beschikken, zodat zij alternatieve en milieuvriendelijkere vervoersmiddelen kunnen inzetten voor hun verplaatsingen. Met deze wet wil de overheid de mobiliteit voor iedereen verbeteren maar ook ...
| 26/03/2019 | Mobility Management
Het verbruik optimaliseren om energierenovaties te financieren
De gemeentelijke gebouwen grondig isoleren kost handenvol geld. Voor steden en gemeenten is het dus geen sinecure om dergelijke werken te ondernemen. Door 25% te besparen op de energiefactuur, wist de gemeenten Ottignies-Louvain-la-Neuve middelen vrij te maken om deze werken uit te voeren, zonder de stadskas zwaar te belasten.
“We bewijzen hiermee dat gemeentegebouwen op korte termijn heel wat ...
| 22/03/2019 | Energie en Milieu

   
Mobiliteitsbudget goedgekeurd door het federaal parlement
| 01/03/2019
Employer branding als stokpaardje
| 28/02/2019
IONITY gaat in zee met SPIE voor implementatie 400 laadstations
| 28/02/2019
SPACES opent vestiging in de Europese Wijk
| 28/02/2019
Zeg niet meer ‘MCS Solutions’ maar ‘Spacewell’
| 14/02/2019
Autoglass Clinic drijft offensief op tegen Carglass
| 10/02/2019
Predictief onderhoud: knowhow uit eigen land
| 07/02/2019

Meer news


Visit of the Council of the European Union 
Counsil of the European Union - Brussels 
| 25/04/2019

FM Zorgcongres : 10e editie 
Bruxelles, Sheraton Airport Hotel 
| 07/05/2019

Facility Awards 2019 - Facility Project of the Year 
Bruxelles, Mercedes-Benz Experience Center 
| 09/05/2019

Opleiding HVAC 
Bâtiment ISS - Vilvoorde 
| 14/05/2019





750 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening

KBC stelt 16.000 mensen tewerk in België, verspreid over zeventien administratieve gebouwen en een 650-tal bankkantoren. Voor melding van facilitaire problemen konden zij in het verleden gebruikmaken van een verkort telefoonnummer. De wijzigende behoeften en verwachtingen bij de medewerkers vormden drie jaar geleden de aanleiding tot de ontwikkeling van digitale end-to-end-oplossingen die de facilitaire organisatie momenteel aanbiedt.

“We maakten gebruik van een Archibus FMIS, waar destijds op was voortgebouwd om tegemoet te komen aan onze noden”, schetst Dirk Van Roy, business architect binnen de directie facilitair, ...
| 26/03/2019
   
Haven en Stad versterken wederzijds imago
North Sea Port staat voor het beheer van het havengebied van Gent, over Terneuzen tot in Vlissingen. North Sea Port is ontstaan uit de grensoverschrijdende fusie van het havenbedrijf Gent en Zeelands Seaports. Omdat sinds de middeleeuwen de havenactiviteiten steeds verder in noordelijke richting zijn uitgebreid, was er de wens om de band met Stad Gent en het draagvlak voor de haven te versterken. Het Huis van de Vrije Schippers, een uniek pand aan de Graslei in het historische hart van Gent, onderging daarvoor een metamorfose.
| 27/03/2019
Ontmoetingscentrum voor mensen en technologie
Microsoft onderging een belangrijke cultuurwijziging met nadruk op openheid naar andere partijen zoals partner-softwareontwikkelaars. De evoluties als opensourcesoftware, cloudcomputing en ‘software as a service’ resulteerden in een nieuw bedrijfsimago, een imago van ‘end-to-end software solution provider’ voor allen. De verhuis naar een nieuwe Belgisch-Luxemburgse hoofdzetel bood Microsoft Belux de ideale gelegenheid dat imago ook mee te nemen in uitstraling naar medewerkers en partners.
| 26/03/2019
Facilitaire krachten bundelen voor optimale zorgondersteuning
In 2006 werd de conceptuele nota geschreven voor de fusie van drie bestaande ziekenhuiscampussen - Rooienberg in Duffel, en Leopoldstraat en Zwartzustersvest in Mechelen – naar een vervangingsnieuwbouw aan de Mechelse stadsrand. Zowel de technisch directeur als de facilitair directeur waren vanaf dat ogenblik sterk geëngageerde partners voor de volledige realisatie van AZ Sint-Maarten, dat op 15 oktober 2018 officieel in dienst werd genomen.
| 15/03/2019
Optimaal space management in een attractieve NWOW-omgeving
Midden 2017 was de inhuizing van het gebouw ‘Troon’ aan het Troonplein in Brussel zowat de apotheose voor de uitrol van het ‘AXA Smart Office’-concept, de visie van AXA Belgium op het nieuwe werken, dat in 2012 tot stand kwam. Op dat ogenblik werd besloten om de NWOW-ratio van 7 werkplekken per 10 medewerkers terug te brengen naar 6 per 10.
| 05/03/2019
Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen
Op 16 oktober 2018 organiseerden IFMA en corporate partner Welcome! een rondefafel over ‘Hospitality’ in hotel Dolce in Terhulpen. Pieter Allaerts, director of sales & marketing van het hotel, met meer dan zeventien jaar hospitality-ervaring in hotelindustrie, trad op als moderator.
| 19/02/2019

   
Respectabel historisch erfgoed boordevol onderhuidse hightech
| 02/01/2019
Werknemers investeren mee in bedrijfszonnepark: aantrekkelijk groen spaarboekje
| 06/12/2018
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid

| 17/10/2018
“Breng een goed verhaal waar voor iedereen iets inzit”
| 05/10/2018
Optimalisatie facilitaire dienstverlening voor maximale zorgondersteuning
| 26/09/2018
ISO 41001 wereldwijd erkende norm voor Facility Management
| 19/09/2018
De nieuwste technologieën binnen de facilitaire wereld
| 12/09/2018
CORDA CAMPUS, Waar innovatie in de bodem zit…
| 01/09/2018
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV
| 01/09/2018
A free address for Coca-Cola Services
| 01/08/2018
“Innovatie binnen security is meer en meer procesgedreven”
| 19/06/2018
“Ik haal het meest voldoening uit de menselijke contacten”
| 05/06/2018
“Werkplaats belangrijk element inzake het aantrekken en houden van talent”
| 24/05/2018
“Innoveren binnen context van vrijheid en vertrouwen”
| 17/05/2018
“Stap uit de schaduw en omring u met de juiste mensen”
| 03/05/2018




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Facility Coordinator Benelux
The Cognizant facilities organization is responsible to provide a safe, healthy, pleasant and efficient working environment to all employees and visitors to our premises. As a regional team we work closely with different key stakeholders to ensure that we understand and manage their expectations to support the business growth.

Introduction To The Role
The Facility Coordinator Benelux South is responsible to ...
| 11/04/2019
Facility Manager
Voor onze vestiging te Winterslag (Genk) zijn we op zoek naar een Facility Manager.

Als facility manager ben je verantwoordelijk voor de infrastructuur en facility van diverse sites in Limburg. Je coördineert de projectorganisatie van de infrastructuurwerkzaamheden opdat deze tijdig en correct worden afgeleverd. Hierbij houdt je rekening met het vooropgestelde budget. Daarnaast ben je het aanspreekpunt bij audits inzake ...
| 11/04/2019

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen