Efficiënter werken met minder stress
Wat vandaag als ‘Netwerk satellietkantoren’ is ingeburgerd bij alle ambtenaren van de Federale Overheidsdiensten, is gegroeid vanuit een innovatiewedstrijd die in 2011 binnen de Federale Overheidsdiensten geïnitieerd werd. Alle ambtenaren werden aangespoord om projectvoorstellen in te dienen die de efficiënte werking van de overheid zouden opvoeren.
Jan Mathu, op dat ogenblik Facility Manager bij de FOD Mobiliteit, ging in ...
| 19/10/2017 | Vastgoed
Aan de wieg van een nieuwe identiteit
Recent werd bekend dat NN Belgium - het vroegere ING Life & Non-Life - Delta Lloyd Life overneemt. Er wordt hard gewerkt aan de versmelting van beide organisaties tot een nieuwe entiteit. Robert De Colfmaker, Facility Manager van NN Belgium, effent de weg om het gecombineerde bedrijf operationeel te maken. NN Belgium is sinds 2013 gehuisvest in het ‘Airport Plaza’ ...
| 19/10/2017 | Vastgoed
NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten
Voor de 14e maal al werd de NFC index voor kantoren (Netherlands Facility Costs) gepubliceerd. Deze Nederlandse index geldt als autoriteit op het terrein van facility management in Nederland wanneer het gaat om het aanbieden van kengetallen en is het resultaat van benchmarken door o.a. facility managers die hun data via een online platform delen.
Voor 2016 herhaalt zich de ...
| 19/10/2017 | Facility Management
Cushman & Wakefield en ADMOS bundelen krachten
De vastgoedspecialist Cushman & Wakefield heeft onlangs de overname aangekondigd van de toonaangevende trendsetter ADMOS. Het Belgische bedrijf, dat gevestigd is in Terhulpen, specialiseert zich in ontwerp- en bouwpraktijken en nieuwe manieren van werken in. ADMOS werd opgericht door de architecten Anthony Shaikh en Christophe Erkens, en heeft een uitstekende reputatie opgebouwd door te werken met klanten uit alle ...
| 18/10/2017 | Huisvesting & werkomgeving

   
Woonzorgcentra voor senioren moeten zich heruitvinden
| 26/09/2017
MICROSOFT en STEELCASE stimuleren samen creativiteit op de werkvloer
| 20/09/2017
FACILITEAM blijft groeien op vlak van kantoorinrichting en renovatie
| 19/09/2017
Sodexo behoudt de leidersplaats in de DJSI-ranking
| 19/09/2017
Circulaire economie en toegankelijkheid
| 19/09/2017
De wereld van het licht in beweging met ZUMTOBEL
| 19/09/2017
BIFM Awards: een erfgoed van innovatie en inspiratie
| 18/09/2017

Meer news


“Facilitair & Gebouwbeheer” 
Utrecht, Jaarbeurs  
| 24/01/2018 - 26/01/2018

Stockholm Furniture & Light Fair 
Stockholm, Stockholmsmässan 
| 06/02/2018 - 10/02/2018

“MIPIM 2018” 
Cannes, Palais des Festivals 
| 13/03/2018 - 16/03/2018

FM-Day 
Leuven, Brabanthallen  
| 29/03/2018





720 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     INGRAM MICRO, Connectie versterken

Ingram Micro is een wereldwijd actief groothandelsbedrijf voor PC-gerelateerde producten en services. Eerst werd de Nederlandse vestiging onder handen genomen door SB Projects, waarbij er op dat moment een grote uitdaging lag om in een kort tijdsbestek een project te realiseren dat onder grote financiële druk stond en waarbij een al gemaakt ontwerp moest worden gerespecteerd. Na de succesvolle afronding van dit project werd SB Projects weerhouden voor de pitch van het Belgische kantoor.

Maarten Spreeuwenberg, Director of Business Operations Benelux Ingram Micro: “De huisvesting in Vilvoorde miste uitstraling. Het was de bedoeling om een beter aangepast pand te vinden waarin onze waarden ...
| 01/09/2018
   
Herbeleving van een industriële site met focus op beleving en relationele meerwaarde
Midden jaren ’50 bouwde Philips in Hasselt een fabriek, de eerste buiten de thuishaven in het Nederlandse Eindhoven waar de geproduceerde producten ook werden ontworpen. Zo zal Philips Hasselt voor altijd verbonden blijven aan de uitvinding van de Compact Cassette (1963) en de CD (1982). Toch viel in 2002 het doek over de site.
| 22/01/2018
IoT, een grote vooruitgang voor facility management
Het is opvallend hoe telkens weer bepaalde begrippen in een bepaalde periode herhaald opduiken. De voorbije decennia werd alles ‘digitaal’ en meer recent ook nog ‘mobiel’. Vandaag is ‘smart’ het nieuwe toverwoord dat aan zowat alles kan gekoppeld worden, waaronder dus ook ‘smart buildings’. Om dat inhoud te geven duikt nog een ander begrip steeds vaker op: IoT (Internet of Things).
| 15/01/2018
HAVENHUIS ANTWERPEN, Landmark voor ‘activity based’ werken
Het ‘Havenhuis Antwerpen’ is in vele opzichten bijzonder: het is een landmark voor de stad, het markeert op unieke wijze de overgang tussen de oude en nieuwe haven en het is een van de laatste architecturale meesterwerken van de internationaal succesrijke architecte Zaha Hadid. Maar bovenal is het de veruitwendiging van een eigen toekomstgerichte visie op samenwerking met focus op transparantie, informatie delen en ‘tijds- en plaatsonafhankelijk werken’.
| 09/01/2018
HERMAN TEIRLINCK GEBOUW, Vlaggenschip voor de Vlaamse Overheid
Midden augustus startte de inhuizing van het Herman Teirlinck kantoorgebouw op de Thurn & Taxis site. Dit nieuwbouwproject liep grotendeels parallel met het ingrijpende renovatieproject voor het Hendrik Conscience gebouw. In totaal krijgen ruim 4.000 medewerkers van de Vlaamse Overheid vrijwel simultaan een nieuwe werkomgeving. Voor beide projecten stonden ‘duurzaamheid’ en de consequente uitrol van “‘Het Nieuwe Werken’ zoals gedefinieerd door de Vlaamse Overheid voorop.
| 09/01/2018
VAN DE VELDE, De perfecte pasvor
Groep Van de Velde nv stevent af op een 100e verjaardag en heeft zich sinds 1919 ontwikkeld tot een gerenommeerde wereldspeler in de modewereld, meer specifiek met de lingeriemerken ‘Marie Jo’, ‘PrimaDonna’ en ‘Andres Sarda’. Waar de missie van de onderneming ‘Shaping the bodies and minds of women’ succesrijk is gebleken, was het met de look & feel van de huisvesting in het hoofdkantoor minder perfect gesteld.
| 09/01/2018

   
Een combinatie van vertrouwen, trots en plezier maken: de Best Workplaces 2017
| 08/01/2018
Well-being @ Work
| 21/12/2017
BRUSSELS OFFICE MARKET TRENDS | Een nog steeds veranderende markt
| 20/12/2017
DIGITALISERING VAN ONZE ECONOMIE EN BEDRIJVEN | Revolutie van de vaardigheden op til
| 20/12/2017
Welke veranderingen zullen bedrijven de komende 5 jaar moeten doorvoeren?
| 20/12/2017
6 evolutie trends inzake bedrijfsrestaurants exploitatie en catering aanbod
| 19/12/2017
FM Excellence | Laureaten van de IFMA Facility Awards 2017
| 19/12/2017
Hospitality | Focus op gastvrijheid binnen bedrijven
| 19/12/2017
De schoonmaak – schoon gemaakt
| 19/12/2017
De schoonmaak, schoon gemaakt
| 13/12/2017
Wat moeten we onthouden van de pan-europese enquête : « Working anytime, anywhere »
| 13/12/2017
Het standaardiseren van procedures | ISO 41000 : Opstap naar wereldniveau
| 30/11/2017
‘‘Office on wheels” proefproject : reistijd wordt werktijd
| 04/11/2017
Occupiers Cost Index : Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde
| 16/10/2017
Externe centralisatie: het logistieke credo van het CHU van Luik
| 26/09/2017




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Facility Manager
In het AGB Kunsten en Design van Stad Gent, bundelen het MSK, het Designmuseum en S.M.A.K. de krachten om ons ruim en divers erfgoed te koesteren door het opnieuw een toekomst te geven.
Momenteel is het AGB Kunsten en Design op zoek naar een:
facility manager (m/v/x)
contractueel – S.M.A.K. – niveau B

jouw functie:
  • je bent verantwoordelijk voor de ...
    | 18/01/2018
Junior Facility Coördinator
Freestone Group is een onafhankelijk bedrijf dat je volledig ontzorgt als het gaat om de gebouwen en de infrastructuur van uw bedrijf. Of het nu te maken heeft met uw vastgoed, gebouwen of facility management: Freestone heeft de juiste expertise in huis.
Onze departementen: FREESTONE ADVISORY | Real Estate, Building & Facility Advisory FREESTONE PEOPLE | Project Sourcing ...
| 18/01/2018

Meer news

References
56 Opzoekingen, wetteksten en studierapporten uitgevoerd door deskundigen en externe redactiemedewerkers.

  Praktische handleiding duurzame grootkeuken
Auteur: Simply Food & Leefmilieu Brussel
| 30/12/2013

  “NFC Jaarbericht Kantoren 2011” – Netherlands Facility Costs Index Coöperatie u.a. (2012)
Auteur: NFC Index, AOS Studley, METRI
| 03/11/2012

  AOS Studley Occupancy cost index 2011 – The median total cost per workplace per year (June 2012)
Auteur: AOS Studley
| 03/11/2012

  Système d’alimentation durable|Potentiel d’emplois en Région de Bruxelles-Capitale
Auteur: Facultés Universitaires Saint-Louis met Greenloop S.A. & Observatoire bruxellois de l’emploi
| 26/06/2012

  Een koudestrategie ontwikkelen
Auteur: Leefmilieu Brussel - BIM - Brussels Instituut voor milieubeheer
| 10/05/2012


Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen