FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  

Meer comfort en energiebesparing door de juiste sturing van ventilatie
Om het comfort te verbeteren en tevens energie te besparen in kantoren, musea of zwembaden, stelt Kieback&Peter de Climotion-software voor. Die zorgt voor een gelijkmatige luchtverdeling zonder tochtverschijnselen. Het resultaat is een beter comfort, een gezond binnenklimaat en tot 25% energiebesparing. Climotion verzekert een gescheiden aansturing van de afvoer en de toevoer van de lucht in een ruimte. Op ...
| 08/05/2019 | Nouveautés produits
Succesvolle strategie voor Securitas
Afgelopen maandag maakte het Zweedse bedrijf Securitas, de Europese leider in veiligheidsdiensten, zijn kwartaalresultaten bekend: in het eerste kwartaal steeg de nettowinst met 10% (+70,7 miljoen euro) en de omzet met 14,5% (+2,6 miljard euro). In het activiteitenverslag licht CEO van de groep Magnus Ahlqvist deze sterke stijging toe: “Alle activiteitensectoren hebben bijgedragen aan deze verbetering. Door ons ...
| 06/05/2019 | Facility Management
App bundelt oplossingen voor distributie en logistiek
Assa Abloy Entrance Systems, totaalleverancier van automatische toegangssystemen, biedt een volledig pakket aan voor een efficiënte distributie en logistiek. Bovendien werden de vele innovatieve mogelijkheden onlangs gebundeld in een handige applicatie. Of het nu gaat over energiezuinige toegangspoorten of deuren voor een vlotte voetgangersstroom, de app zet elke oplossing mooi in de verf.

Via een duidelijke video krijgt men een ...
| 03/05/2019 | Nouveautés produits
Optimale user experience in kantoor Microsoft Schiphol
Eind oktober 2018 werd het verbouwde high tech-kantoor van Microsoft op Schiphol geopend. Het nieuwe kantoor moest veel meer inspelen op de huidige digitalisering, aldus René van der Vlugt, Microsoft Digital Transformation Lead. Architectenbureau D/Dock werd geselecteerd om het ontwerp voor de nieuwe werkomgeving te maken.

Activity based workspaces
Een van de opvallende kenmerken van het verbouwde kantoor is de ...
| 02/05/2019 | Huisvesting & werkomgeving

   
Kantoren die de levenskwaliteit op het werk verbeteren
| 26/04/2019
Laadadapter geeft elektrisch rijden nieuwe kansen
| 24/04/2019
Veelzijdige toepassingen voor gebouwenscan
| 22/04/2019
Een klein slim toestel dat waterlekken opspoort
| 19/04/2019
Interparking innoveert voor een betere luchtkwaliteit in de parkings
| 17/04/2019
Met NEDAP, in 5 stappen naar het juiste toegangscontrolesysteem
| 16/04/2019
Centraal platform zorgt voor optimaal warmtebeheer
| 12/04/2019

Meer news


37ste Facility Night 
Bruxelles, Kanal Centre Pompidou 
| 21/05/2019

We Are Real Estate 2019 : 'Shaping The Future of Real Estate' 
Bruxelles, Brussels Expo 
| 22/05/2019 - 23/05/2019

Seminarie 'Is jouw bedrijf al CO2-neutraal?' 
Grimbergen, Salons de Romree 
| 04/06/2019

Energie Platform Vlaanderen 
 
| 04/06/2019





756 Artikelen, reportages en case study’s die gepubliceerd werden in het magazine Profacility. Ze staan thematisch geklasseerd in onze bibliotheek.

     Coworking verstoort de vastgoedmarkt

Sinds anderhalf jaar schieten de coworkingcentra als paddenstoelen uit de grond, vooral in Brussel maar ook in Antwerpen. Deze nieuwe vastgoedmarkt groeit zelfs zo snel dat de take-up van coworking spaces in 2018 goed was voor meer dan 50.000 m², wat maar liefst 20% van de jaarlijkse take-up van de kantorenmarkt vertegenwoordigt. Van een tijdelijke hype kunnen we dus niet meer spreken: dit is een ware omwenteling in het vastgoed, waarbij het accent verschuift van eigendom naar het gebruik van ‘all-in’ gedeelde kantooroplossingen, inclusief faciliteiten. Deze sterke opkomst van coworkingcentra komt tegemoet aan de grote vraag naar meer flexibiliteit op het vlak van huurcontracten (duur en oppervlakte) voor specifieke vaste werkplekken in deze centra.

Tien jaar geleden werden in België de eerste voorzichtige stappen in de coworking gezet, met kantoorruimten die zich onderscheidden van de traditionele zakencentra door vooral gedeelde kantoren, voorzieningen en ...
| 26/04/2019
   
Verhuizing van de hoofdzetel van Aliaxis naar Triomf
De hoofdzetel van Aliaxis Group is een knap staaltje van architecturale integratie, waarbij vooral gefocust werd op de circulatie en communicatie tussen de diensten. Het resultaat is een aantrekkelijke, lichtrijke werkomgeving voor zowel klanten als medewerkers in het bekende Triomf-gebouw in Elsene. Nieuw voor de medewerkers op de hoofdzetel van Aliaxis is dat kantoortuinen er voortaan de norm zijn, en dat heeft geen strubbelingen veroorzaakt.
| 25/04/2019
Graag een beetje food experience?
De nieuwe visie op bedrijfscatering wil de gebruiker een ‘verscheidenheid van ervaringen’ voorschotelen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want daarvoor is kennis van zeer uiteenlopende parameters vereist: voedingsaanbod, design en techniciteit van de voorzieningen en werkwijzen.
| 24/04/2019
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit: geleidelijke revolutie bij DKV
De oppervlakte verkleinen en het welzijn van de werknemers verhogen, dat is haalbaar. De verhuizing van het bedrijf combineren met een grondige herziening van de processen, dat is gedurfd. Daarenboven ook nog eens het ondernemerschap en de corebusiness ontwikkelen in de richting van dienstverlening en het contact met de klanten, dat zijn al rijkelijk veel uitdagingen om aan te gaan! Verzekeraar DKV wist ze echter snel en crisisvrij tot een goed einde te brengen.
| 18/04/2019
Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
Tijdens een avondfeest in de Docks Dome in Brussel werd onlangs de lichting bedrijven met het certificaat ‘Great Place to Work’ voor 2019 bekendgemaakt. Resultaat: 44 bedrijven kregen het certificaat, waarvan er 20 uitgeroepen zijn tot ‘Best Workplaces’, een kwaliteitslabel voor het welzijn op het werk en de beleving van de werkomgeving, of meer algemeen van de ‘workplace experience’.
| 04/04/2019
Mobiliteitsbudget goedgekeurd door het federaal parlement Nieuwe uitdagingen voor facility managers
De Kamer heeft op donderdag 28 februari 2018 de regeling rond het mobiliteitsbudget goedgekeurd. Vanaf 1 maart 2019 kunnen bedrijven In principe starten met de implementatie ervan. Ook facility managers zullen voor nieuwe uitdagingen komen te staan.
| 04/04/2019

   
Haven en Stad versterken wederzijds imago
| 27/03/2019
Ontmoetingscentrum voor mensen en technologie
| 26/03/2019
Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening
| 26/03/2019
Facilitaire krachten bundelen voor optimale zorgondersteuning
| 15/03/2019
Optimaal space management in een attractieve NWOW-omgeving
| 05/03/2019
Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen
| 19/02/2019
Respectabel historisch erfgoed boordevol onderhuidse hightech
| 02/01/2019
Werknemers investeren mee in bedrijfszonnepark: aantrekkelijk groen spaarboekje
| 06/12/2018
Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid

| 17/10/2018
“Breng een goed verhaal waar voor iedereen iets inzit”
| 05/10/2018
Optimalisatie facilitaire dienstverlening voor maximale zorgondersteuning
| 26/09/2018
ISO 41001 wereldwijd erkende norm voor Facility Management
| 19/09/2018
De nieuwste technologieën binnen de facilitaire wereld
| 12/09/2018
CORDA CAMPUS, Waar innovatie in de bodem zit…
| 01/09/2018
Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV
| 01/09/2018




Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier

Jobaanbiedingen
Facility Manager
As one of the business units in CBRE, Global Workplace Solutions provides end-to-end services across the complete life cycle of the workplace, helping to improve business operations and reduce cost. As a one-stop solutions provider with a broad array of long-term customers and customized services, Global Workplace Solutions has delivered US$3 billion in savings to customers over the past ...
| 20/05/2019

Meer news

Schrijf u in om de
Profacility-newsletter te ontvangen