FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  


Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening

KBC stelt 16.000 mensen tewerk in België, verspreid over zeventien administratieve gebouwen en een 650-tal bankkantoren. Voor melding van facilitaire problemen konden zij in het verleden gebruikmaken van een verkort telefoonnummer. De wijzigende behoeften en verwachtingen bij de medewerkers vormden drie jaar geleden de aanleiding tot de ontwikkeling van digitale end-to-end-oplossingen die de facilitaire organisatie momenteel aanbiedt.

“We maakten gebruik van een Archibus FMIS, waar destijds op was voortgebouwd om tegemoet te komen aan onze noden”, schetst Dirk Van Roy, business architect binnen de directie facilitair, logistiek en preventie, de uitgangssituatie. “Deze toepassing dateerde van het jaar 2002 en was niet meer up-to-date. Heel wat gebruikers haakten af en verkozen excelrekenbladen boven het FMIS. Er was dus zeker nood aan een gebruiksvriendelijker en meer actueel systeem.”

De keuze viel op ‘Webcentral’, een up-to-date Archibus-product, en AREMIS als leverancier waar KBC al meer dan vijftien jaar mee samenwerkt. Door die nieuwe toepassing wilde KBC de professionele facilitaire gebruikers opnieuw aansporen om weer in één uniforme toepassing te werken. “Het was in eerste instantie de bedoeling om de basisgegevens weer goed te zetten”, blikt Bruno Verbeke, diensthoofd van de dienst procesondersteuning facilitair, logistiek en preventie, terug. “Webcentral bevat tevens heel wat oplossingen voor onze processen en had zich al wereldwijd bewezen. Opzet was om het pakket maximaal out of the box te gebruiken, als hefboom om de eigen processen te verbeteren en om de facilitaire medewerkers gebruiksvriendelijke oplossingen aan te bieden. Niet het pakket aanpassen aan onze werkwijze, maar onze werkwijze aanpassen volgens het pakket.”

Via Webcentral wordt bovendien voor alle KBC-medewerkers de gebruiksvriendelijke web-toepassing ‘Facility Services’ aangeboden. Via een handige en gebruiksvriendelijke catalogus kunnen eindgebruikers diverse facilitaire meldingen doorgegeven.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


26/03/2019
Facility Management



News in short
De impact van biofilisch design op lichaam en geest
| 20/05/2019
Visie van de ontwikkelingsstrategie van SPIE Belgium
| 15/05/2019
Facilitaire en technische diensten als motor voor klantentevredenheid in de zorg
| 14/05/2019
Meer comfort en energiebesparing door de juiste sturing van ventilatie
| 13/05/2019
AZ Sint-Maarten bekroond door jury EN publiek tijdens de Facility Awards
| 10/05/2019

Meer news