FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  


  Mobiliteitsbudget goedgekeurd door het federaal parlement Nieuwe uitdagingen voor facility managers
De Kamer heeft op donderdag 28 februari 2018 de regeling rond het mobiliteitsbudget goedgekeurd. Vanaf 1 maart 2019 kunnen bedrijven In principe starten met de implementatie ervan. Ook facility managers zullen voor nieuwe uitdagingen komen te staan.
| 04/04/2019
 
  Haven en Stad versterken wederzijds imago
North Sea Port staat voor het beheer van het havengebied van Gent, over Terneuzen tot in Vlissingen. North Sea Port is ontstaan uit de grensoverschrijdende fusie van het havenbedrijf Gent en Zeelands Seaports. Omdat sinds de middeleeuwen de havenactiviteiten steeds verder in noordelijke richting zijn uitgebreid, was er de wens om de band met Stad Gent en het draagvlak voor de haven te versterken. Het Huis van de Vrije Schippers, een uniek pand aan de Graslei in het historische hart van Gent, onderging daarvoor een metamorfose.
| 27/03/2019
 
  Drempels wegnemen voor interactie met facilitaire dienstverlening
KBC stelt 16.000 mensen tewerk in België, verspreid over zeventien administratieve gebouwen en een 650-tal bankkantoren. Voor melding van facilitaire problemen konden zij in het verleden gebruikmaken van een verkort telefoonnummer. De wijzigende behoeften en verwachtingen bij de medewerkers vormden drie jaar geleden de aanleiding tot de ontwikkeling van digitale end-to-end-oplossingen die de facilitaire organisatie momenteel aanbiedt.
| 26/03/2019
 

  Ontmoetingscentrum voor mensen en technologie
Microsoft onderging een belangrijke cultuurwijziging met nadruk op openheid naar andere partijen zoals partner-softwareontwikkelaars. De evoluties als opensourcesoftware, cloudcomputing en ‘software as a service’ resulteerden in een nieuw bedrijfsimago, een imago van ‘end-to-end software solution provider’ voor allen. De verhuis naar een nieuwe Belgisch-Luxemburgse hoofdzetel bood Microsoft Belux de ideale gelegenheid dat imago ook mee te nemen in uitstraling naar medewerkers en partners.
| 26/03/2019
 
  Facilitaire krachten bundelen voor optimale zorgondersteuning
In 2006 werd de conceptuele nota geschreven voor de fusie van drie bestaande ziekenhuiscampussen - Rooienberg in Duffel, en Leopoldstraat en Zwartzustersvest in Mechelen – naar een vervangingsnieuwbouw aan de Mechelse stadsrand. Zowel de technisch directeur als de facilitair directeur waren vanaf dat ogenblik sterk geëngageerde partners voor de volledige realisatie van AZ Sint-Maarten, dat op 15 oktober 2018 officieel in dienst werd genomen.
| 15/03/2019
 
  Optimaal space management in een attractieve NWOW-omgeving
Midden 2017 was de inhuizing van het gebouw ‘Troon’ aan het Troonplein in Brussel zowat de apotheose voor de uitrol van het ‘AXA Smart Office’-concept, de visie van AXA Belgium op het nieuwe werken, dat in 2012 tot stand kwam. Op dat ogenblik werd besloten om de NWOW-ratio van 7 werkplekken per 10 medewerkers terug te brengen naar 6 per 10.
| 05/03/2019
 

  Hospitality als onontbeerlijke succesfactor voor het zakendoen
Op 16 oktober 2018 organiseerden IFMA en corporate partner Welcome! een rondefafel over ‘Hospitality’ in hotel Dolce in Terhulpen. Pieter Allaerts, director of sales & marketing van het hotel, met meer dan zeventien jaar hospitality-ervaring in hotelindustrie, trad op als moderator.
| 19/02/2019
 
  Respectabel historisch erfgoed boordevol onderhuidse hightech
Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in Tervuren is ontegensprekelijk een van onze mooiste musea en was vijf jaar niet meer toegankelijk voor het publiek door een zeer ingrijpende renovatie. De werken hadden zowel betrekking op zowat alle gebouwtechnische aspecten als het actualiseren van de museumbeleving. IFMA genoot op 9 oktober de avant-première van wat nu als AfricaMuseum een breed publiek zal aanspreken.
| 02/01/2019
 
  Werknemers investeren mee in bedrijfszonnepark: aantrekkelijk groen spaarboekje
Niets nieuws onder de zon wanneer een bedrijf zonnepanelen op het dak plaatst. Maar wanneer het bedrijf de dakoppervlakte ter beschikking stelt van een projectontwikkelaar die vervolgens de medewerkers van het betrokken bedrijf de mogelijkheid biedt om mee te investeren in de groene energie, schrijven we een heel ander verhaal.
| 06/12/2018
 
  Hendrik Consciencegebouw
Tweede mijlpaal in de vastgoedstrategie van de Vlaamse Overheid

In september heeft de Vlaamse Overheid na twee jaar en acht maanden renoveren het Hendrik Consciencegebouw officieel geopend. Tijdens de volledige werken bleef het hele gebouw in gebruik dankzij een doordachte planning. Amper een jaar geleden startte ook de inhuizing van het Herman Teirlinck-kantoorgebouw op de Thurn & Taxis-site. Dit nieuwbouwproject liep grotendeels parallel met het ingrijpende renovatieproject voor het Hendrik Consciencegebouw. In totaal krijgen ruim 4.000 medewerkers van de Vlaamse Overheid vrijwel simultaan een nieuwe werkomgeving. Bij beide projecten stonden ‘duurzaamheid’ en de consequente uitrol van ‘Het Nieuwe Werken’, zoals gedefinieerd door de Vlaamse Overheid, voorop.
| 17/10/2018
 

Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Heet van de naald
Slideshow Image 1
IT-veiligheid: wat te verwachten in 2017?  

News in short
Onderzoeksproject om lokale elektriciteitsnetten efficiënter te maken
| 22/10/2019
Duurzaam succes voor community’s met gedeelde ‘full service’ kantoren
| 17/10/2019
Acoustic Day
| 16/10/2019
Een digitale marktplaats voor het afgedankt elektro op de werkplek
| 15/10/2019
Armstrong dekt 40% van energieverbruik met zonne-energie
| 15/10/2019
Ethische gevelbekleding met geïntegreerde zonnepaneel mat Pixawall
| 11/10/2019
Mensgeoriënteerde verlichting
| 10/10/2019
Externe groei bij CWS door overname van VENDOR
| 10/10/2019
Outsourcing van de facilitaire diensten voor meer dan 100.000 soldaten aan een privébedrijf
| 03/10/2019
KdG lanceert graduaat Internet of Things
| 30/09/2019
Wie nomineren als Facility Manager of the Year 2020?
| 25/09/2019
WELL Building-standaard zorgt voor gezonde en gelukkige medewerkers
| 23/09/2019
‘Admos’ wordt ‘C&W Design + Build’
| 19/09/2019
EVS kiest voor wendbaarheid als speerpunt voor innovatie
| 17/09/2019

Meer news