Home » Bibliotheek

  Geen papier, geen draden en maximale mobiliteit : geleidelijke revolutie bij DKV
De oppervlakte verkleinen en het welzijn van de werknemers verhogen, dat is haalbaar. De verhuizing van het bedrijf combineren met een grondige herziening van de praktijken, dat is gedurfd. Daarenboven ook nog eens het ondernemerschap en de corebusiness ontwikkelen in de richting van dienstverlening en het contact met de klanten, dat zijn al rijkelijk veel uitdagingen om aan te gaan! Verzekeraar DKV wist ze tot een goed einde te brengen door alle medewerkers in het Central Plaza te hergroeperen, maar ook de medewerkers van het bedrijf ERGO waarmee DKV drie jaar geleden fuseerde. DKV was toen nog niet erg vertrouwd met de NWOW-principes. Colliers heeft het bedrijf begeleid om de behoeften te meten en de kantoren in te richten op basis van een verhouding van 70 kantoren per 100 medewerkers. Het bleek een goede zet geweest te zijn! Emmanuel de Talhouët geeft ons zijn eerste positieve bevindingen.
| 01/09/2018
 
  DELOITTE @ Gateway, Take-off naar een attractieve werkomgeving
Deloitte nam begin dit jaar zijn intrek in het ‘Gateway’-gebouw, het eerst voltooide gebouw van het ongeveer 400.000 m² tellende ‘economische centrum’, waarmee de luchthaven kiest voor diversiteit naast het luchtverkeer. Deloitte bracht 70% van haar Belgische organisatie samen in het ‘Gateway’gebouw, een door facility management gedreven veelzijdig en multidisciplinair project, dat in amper één jaar werd afgewerkt.
| 09/01/2018
 
  Hospitality | Focus op gastvrijheid binnen bedrijven
Uw bezoekers lijken weinig verwachtingen te hebben over het onthaal wanneer zij naar u toe komen. Dat blijkt uit een enquête van IFMA over de kwaliteit van het onthaal in ondernemingen en over wat de externe bezoekers verwachten. Er meer mee doen en het beter maken lijken bijgevolg een vrij gemakkelijke opgave om een simpel werkbezoek om te toveren tot een bijblijvende ervaring, die uw waarden en imago zullen inprenten in het hoofd van de bezoeker.
| 19/12/2017
 
  Occupiers Cost Index : Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde
Naar goede jaarlijkse gewoonte stelde Colliers International eind november 2016 de ‘Occupiers Cost Index’ (OCI), of de mediane kantoorkost per voltijds equivalent medewerker per jaar voor. Deze wordt berekend aan de hand van gegevens verzameld uit ruim 3.650 gebouwen in 29 Europese landen, die samen ongeveer 33 miljoen m² vertegenwoordigen. De OCI slaat op meer dan 1,7 miljoen medewerkers en wordt beschouwd als de ‘vastgoedkostbarometer’ voor wat bedrijfsvastgoed betreft.
| 16/10/2017
 
  Focus op welzijn medewerkers
Toen Christof Stoll begin de jaren ‘50 om filosofische redenen kwaliteit als bindmiddel tussen economie en ecologie introduceerde in de productontwikkeling van Sedus, wist hij nog niet dat dit uiteindelijk zou leiden tot de grote focus op duurzaamheid die het bedrijf nu al decennia trouw blijft. Na kwaliteit werd ook design als duurzaamheidsfactor ingebracht en toen ook dat niet langer volstond, groeide de overtuiging dat ook de functionaliteit van kantoormeubilair fundamenteel bijdraagt tot de lange levensduur die Christof Stoll zo fundamenteel vond.
| 14/11/2016
 
  Draaischijf voor hospitality
Het ‘onthaal’ bij een bedrijf is een multifunctioneel gebeuren, een niet te verwaarlozen onderdeel binnen de communicatie van de onderneming en essentieel voor de ‘eerste indruk’, dé unieke kans die nooit meer terug komt. Voor Facilicom Facility Solutions zijn de onthaaldiensten een vanzelfsprekend verlengstuk in het totaalaanbod van facilitaire dienstverlening. Interview met Claudine Decorte, Algemeen Directeur en Claudia Struyf, Operations Manager van Facilicom Facility Solutions
| 14/06/2016
 
  Kiezen voor topniveau als het gaat om ethiek
Al tien jaar analyseert het Amerikaanse tijdschrift Ethisphere, dat gepubliceerd wordt door de New Yorkse think tank met dezelfde naam, de wereldmarkt om per sector te bepalen welke bedrijven het verst staan op dit gebied. Op basis van deze ranglijst kunnen bedrijven de meest ethische partners in elke sector kiezen. De inspanningen van de bedrijven en het Amerikaanse onderzoeksinstituut dwingen tegelijk tot blijdschap en nederigheid, want zij hebben de gedragsnormen van de bedrijven continu helpen verhogen.
| 19/04/2016
 
  Best Workplaces 2016, of het creëren van toegevoegde waarde
In samenwerking met de Vlerick Business School en mediapartner Jobat werkt het ‘Great Place to Work Institute’ jaarlijks aan een ranglijst van de Best Workplaces in België, een soort van kwaliteitslabel. In ‘great workplaces’ gebeurt er iets dat het beleid en de best practices overstijgt. Het is niet zozeer wat de bedrijven doen, maar vooral hoe de leiders het uitvoeren.
| 14/04/2016
 
  Het ‘eco-dynamic-office’, geen theoretisch model, maar zelf gedefinieerd maatwerk
Het besluit tot verhuizen en centraliseren van de verschillende afdelingen en teams was voor Leefmilieu Brussel het spreekwoordelijke ‘vuur aan de lont’ om zich grondig te bezinnen over de optimale werkomgeving voor de medewerkers en in het bijzonder over de onderlinge samenwerking en stimulerende kruisbestuivingen. Lang voor de nieuwe thuis geconcretiseerd werd, vervoegde een expert voor change management de interne project manager.
| 01/02/2016
 
  Flexibility@Work : gebundelde uitdaging voor FM, HR en ICT
Het ‘nieuwe werken’ is al lang niet meer zo nieuw, maar blijft wel brandend actueel binnen tal van organisaties, die er een eigen interpretatie aan geven, op maat van de eigen doelstellingen. Het draait nu vooral rond ‘anders werken’ in functie tot de hedendaagse werking van elke onderneming en de randvoorwaarden waarmee ze geconfronteerd worden. Dat was de rode draad doorheen het 8e Interactief Facility Management Congres, georganiseerd door Ki' Communications.
| 15/01/2016
 


Leveranciers en Dienstverleners
Zoek een leverancier
Activiteitensector
Naam van de leverancier
Heet van de naald
Slideshow Image 1
IT-veiligheid: wat te verwachten in 2017?  

News in short
Flokk en Giroflex, een voortreffelijke samenwerking
| 19/08/2017
De vier meest voorkomende valkuilen van managers
| 30/01/2017
Evolutie Belgische kantoorkost breekt met trend Europees gemiddelde
| 17/01/2017
Vitaliteitsbeleid geen hype maar noodzaak
| 08/11/2016
Vlaamse overheid gaat de waarde van haar werkomgevingen meten met Leesman
| 16/09/2016
Belgen scoren hoog qua “work/life balance”
| 12/08/2016
Smarter Meeting: een handleiding voor efficiëntere vergaderingen
| 12/07/2016
Werkgever stimuleert fietsen en buiten vergaderen te weinig
| 04/07/2016
De motiverende factoren verschillen naargelang de leeftijd
| 21/06/2016
Meer dan de helft van de Belgische bedrijven verliest regelmatig een geschikte kandidaat
| 12/05/2016
Een nieuwe start voor Co.Station BXL
| 01/05/2015
Hoe kan je controleren of de ambtenaar die je dossier beheert wel echt aan het werk is?
| 06/01/2015
Het geheim van de productiefste werknemers: regelmatig pauze nemen
| 06/11/2014
RPO wereldwijd in de lift
| 18/10/2014

Meer news