FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » Bibliotheek » Het onvermijdelijke klussen professioneel omkaderen

Het onvermijdelijke klussen professioneel omkaderen

Na het beëindigen van de interventie tekent de klant af voor akkoord en volgt automatische facturatie.
Elke facility manager wordt dagelijks geconfronteerd met allerhande voorvalletjes die het optimaal functioneren van een gebouw in de weg komen te staan en soms grote ergernis wekken bij de gebruikers. Vaak volstaan relatief kleine ingrepen, maar er moet wel een efficiënte oplossing komen en liefst nog snel ook.

De situatie wordt nog complexer wanneer de facility manager niet één gebouw moet beheren, maar een aantal gebouwen. Dat is in het bijzonder het geval binnen de bankwereld, de retail sector (winkelketens), de uitzendsector en ook de gebouwenbeheerders (syndicus). Het gaat dan veelal om een groot aantal gebouwen met relatief kleine oppervlakte. De ooit zo vanzelfsprekende eigen klusjesman is dat vandaag niet langer. Dat heeft te maken met de daarmee gepaard gaande kosten, arbeidsrechtelijke statuten, maar nog meer met de veelzijdigheid aan taken en de toenemende technische complexiteit van de ingrepen.
Guy Mertens, Operations Director bij BuildingMaintenance, onderdeel van One België, was zelf meer dan 20 jaar actief als facility manager, ook al moest die titel destijds nog echt ingang vinden. “Ik heb zowat drie jaar geleden alle ervaring met de dagelijkse beslommeringen en noodgevalletjes uit mijn tijd als facility manager gebundeld en als basis gebruikt voor de oprichting van BuildingMaintenance” licht hij het ontstaan toe. “Wij
verzekeren zowel curatieve als preventieve interventies en dit voor eenvoudige en/of complexe technische calamiteiten. Deze service bieden wij voor het ganse Benelux grondgebied met focus op de filialenmarkt en indien nodig binnen de 2 à 4 uren”.



Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


21/02/2011
Schoonmaak en Hygiëne - Gebouwen en Technieken - Facility Management
 



News in short
Centraal platform zorgt voor optimaal warmtebeheer
| 12/04/2019
Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
| 26/03/2019
Het mobiliteitsbudget beheren met de Edenred Mobility-kaart
| 26/03/2019
Het verbruik optimaliseren om energierenovaties te financieren
| 22/03/2019
Strategische samenwerking voor SCHNEIDER ELECTRIC & PLANON
| 20/03/2019

Meer news