FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisinge-ShopContact |
  
Home » Bibliotheek » Efficient warehousing | Gedelegeerd beheer van kantoor meubilair

Efficient warehousing | Gedelegeerd beheer van kantoor meubilair

Enkele jaren geleden was het gedelegeerd beheer van kantoormeubilair nog een vaag concept van creatieve theoretici in facilitaire technieken. Ondanks deze tijden van crisis heeft het vandaag echter een concrete vorm aangenomen…

Kostenbesparing, optimalisering van de bezette oppervlakte, uitbesteding van alles wat niet tot de core business behoort... De grote trends van de laatste jaren hebben zich de voorbije twee jaar alleen maar uitgebreid! Onnodig om de redenen te herhalen voor dit streven naar alsmaar meer efficiëntie... Maar door dit streven ontstaan ook nieuwe diensten die tot nu toe voor tal van bedrijven anekdotisch waren, zoals het gedelegeerd beheer van kantoormeubilair.

Een hoge rug opzetten en voorbereiden op de heropleving

Vele bedrijven zetten momenteel een hoge rug op in afwachting van betere tijden en halen de broekriem aan, onder meer door de arbeidstijd en de werkruimte voor elke medewerker te beperken. Daardoor wordt een groot deel van het meubilair vaak overbodig. Bij verhuisonderneming Mozer (Luik en Brussel) wordt het kantoormeubilair van ondernemingen die te maken hebben met dit probleem, opgeslagen, geïnventariseerd en geordend. “Deze activiteit past in het kader van de continuïteit van onze business”, zegt Christophe Houssa, directeur van de vestiging in Brussel. “We krijgen steeds meer aanvragen voor de opslag en het beheer van kantoormeubilair. De opslag was logisch gezien ons verleden als verhuizer, maar het beheer was een nieuwe fase. Om hieraan te beantwoorden, installeerden we een geavanceerd informaticasysteem om het werk te kunnen managen en een efficiënte reporting te kunnen bieden aan onze klanten. Dankzij dit systeem kan eveneens het beheer van de in- en uitstromen geoptimaliseerd worden en is een nauwkeurigere track-and-trace mogelijk.”


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


02/11/2010
Huisvesting & werkomgeving - Verhuis, Opslag en Logistiek
 



News in short
Centraal platform zorgt voor optimaal warmtebeheer
| 12/04/2019
Top 20 van de Belgische bedrijven waar het aangenaam werken is
| 26/03/2019
Het mobiliteitsbudget beheren met de Edenred Mobility-kaart
| 26/03/2019
Het verbruik optimaliseren om energierenovaties te financieren
| 22/03/2019
Strategische samenwerking voor SCHNEIDER ELECTRIC & PLANON
| 20/03/2019

Meer news