FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Vergader- en onthaalruimten: een overvloed aan keuze

Vergader- en onthaalruimten: een overvloed aan keuze

De SQUARE Brussels meeting center, heeft in september 2009 zijn deuren geopend. Voortaan biedt het een conferentie- en vergaderoppervlakte van meer dan 13.000 m² in het hartje van Brussel historische wijken. foto G. Kinder courtesy of A.2RC. Architect
Bedrijven organiseren steeds meer conferenties en evenementen waar business, networking en ontspanning gecombineerd worden. De facility manager bevindt zich in een goede positie om deel te nemen aan de organisatie van dergelijke evenementen. In het bedrijf zelf staat hij immers al in voor de coördinatie van tal van dienstverleners die deze diensten ook op een plaats buiten het bedrijf kunnen verlenen. Er moet alleen nog een geschikte ontvangstruimte gevonden worden...

Historisch, speciaal, trendy… het aanbod van ontvangstruimten is enorm groot en gevarieerd in België. Voor de organisatie van klassieke conferenties zal de keuze uiteraard gaan naar congrescentra en hotels die beschikken over vergaderzalen met audiovisuele uitrustingen en over de belangrijkste dienstverleningen voor de organisatie van het evenement (catering, onthaal, parking,...).

Tegenwoordig zijn ‘networking’ en de rechtstreekse relatie met de klant de grootste prioriteiten van een bedrijf op het gebied van communicatie. Conferenties en evenementen die het leggen van deze contacten gemakkelijker maken, zijn dan ook winstgevende marketinginvesteringen. Het is dus niet verwonderlijk dat deze ‘corporate’ evenementen steeds vaker georganiseerd worden. Aangezien steeds meer klanten uitnodigingen krijgen, zijn de aantrekkingskracht van buitengewone onthaalruimten en de mogelijkheid om de ruimte aan te kleden zodat de gewenste boodschap overkomt, twee essentiële keuzecriteria geworden.

Let’s Meet
Als een bedrijf ervoor kiest om zelf een evenement te organiseren, met de bedoeling om het aanbod te analyseren en vervolgens een onthaalruimte te kiezen die voldoet aan de criteria, kunnen openbare instellingen die instaan voor de promotie van een stad en van het zakentoerisme, een grote hulp betekenen.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


20/09/2010
Meetings et séminaires
 



News in short
Q8 innoveert om het parkeren in de stad te bevorderen
| 17/02/2020
UNIZO Limburg kiest TRU 100% CLEANING ROOM als ‘Vlaamse Starter van het jaar’
| 14/02/2020
Internationale samenwerking CO2-opslag komt in aanmerking voor EU-subsidie
| 13/02/2020
Textielsharing voor de horeca
| 12/02/2020
Effectief licht voor meerdere werkplekken
| 11/02/2020

Meer news