FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Eerste contact

Eerste contact

De Awards van de “Receptionist(e) van het Jaar” hebben onlangs de onmisbare professionele kwaliteiten van de personen die in hun bedrijf zorgen voor het eerste contact met de buitenwereld, in de schijnwerpers gezet. Wij bekijken van onze kant meer de voorwaarden waarin zij hun opdracht uitvoeren en de recente evoluties van de organisatie van het onthaal in de ondernemingen.

Wie in zijn beroepsloopbaan al geconfronteerd is met als “onthaal” een telefoon op een tafeltje, naast een lijst met namen en nummers van de rechtstreekse lijnen, weet wat het eerste contact met een bedrijf betekent. Iedereen weet dat de eerste inruk de doorslag geeft. Daarom is het vak van receptioniste niet alleen professioneler geworden - gedaan dus met het cliché van het werkje voor beginnelingen of studenten - maar ook meer gediversifieerd. De receptionisten moeten nu ook andere opdrachten kunnen uitvoeren. Dat kunnen administratieve taken en organisatie zijn (reservering van zalen, transportmiddelen, externe diensten, catering enz.) of secretariaatstaken. Maar één zaak is wel zeker: “onthaal” rijmt meer en meer met “veiligheid” en “toegangscontrole”. En voeg er gerust de onmisbare beheersing van meerdere talen en psychologische kwaliteiten bij.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


03/04/2009
Meetings et séminaires
 



News in short
Q8 innoveert om het parkeren in de stad te bevorderen
| 17/02/2020
UNIZO Limburg kiest TRU 100% CLEANING ROOM als ‘Vlaamse Starter van het jaar’
| 14/02/2020
Internationale samenwerking CO2-opslag komt in aanmerking voor EU-subsidie
| 13/02/2020
Textielsharing voor de horeca
| 12/02/2020
Effectief licht voor meerdere werkplekken
| 11/02/2020

Meer news