FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » “Innovatie binnen security is meer en meer procesgedreven”

“Innovatie binnen security is meer en meer procesgedreven”

Siemens Building Technologies (BT), met name de technologietak Security Solutions & Services, focust zich meer en meer op het verbeteren van het proces bij de klant. “Bijvoorbeeld inzake het faciliteren van onthaal draagt technologische innovatie bij tot een hoger niveau van veiligheid en transparantie, en dus ook tot het creëren van een ‘Perfect Place’, de wereldwijde marketingcampagne van Siemens Building Technologies.

Procesmatige approach
“Jaren geleden was onze business vooral een productgedreven entiteit, terwijl we nu eerder totaaloplossingen bieden aan klanten, deels gebaseerd op onze eigen knowhow en deels op deze van technologiepartners. We doen dit op basis van de specifieke noden van de klanten. Samen met hen evolueren we steeds meer van een oplossingsgerichte naar een procesmatige benadering”, aldus Thomas Vancoppernolle, portfolio manager security voor Siemens Building Technologies in West-Europa. “We merken dat onze technologie steeds meer verankerd is in de processen van de klant. Onze kennis om de processen te digitaliseren en efficiënter te maken is aanzienlijk toegenomen.”

KioskWare
Als een van de grootste marktspelers inzake security merkt men bij Siemens een duidelijke verschuiving van een oplossingsgerichte naar een procesmatige dimensie. “Onze KioskWare-oplossing die het volledige proces rond onthaal van bezoekers in gebouwen digitaliseert, is daar een mooi voorbeeld van. KioskWare is niet louter een product of een oplossing, het is een onderdeel van een compleet digitaal proces waarin KioskWare het tastbare element is voor de bezoeker in het digitale proces en waarin heel wat technologie en knowhow verweven zit aan de hand van workflows, ondersteunende boodschappen, communicatiemedia, etc. Bijvoorbeeld: voordien en ook vanop afstand reeds geïnformeerd worden dat je als bezoeker verwacht wordt, een grondplan ter ondersteuning en een QR-code ontvangen, maar ook een persoonlijke parkeerplaats toegewezen krijgen…”, aldus Thomas Vancoppernolle. “Deze benadering biedt ook voordelen voor de Facility Manager van het bedrijf zelf. Hij weet exact hoeveel mensen er op ieder ogenblik in het gebouw aanwezig zijn, wat belangrijke informatie is bij een evacuatieproces. Dit laat toe de onthaalfunctionaliteit binnen het bedrijf te optimaliseren.”


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


19/06/2018
Veiligheid & beveiliging
 



News in short
Ook coworkingscenters van Spaces in Antwerpen, Gent en Luik
| 25/06/2019
Speedate voor een vliegensvlugge carrièrestart
| 24/06/2019
Voortaan verplicht: de kwaliteit en zelfs de toxiciteit van de binnenlucht meten in kantoren
| 18/06/2019
Strategische samenwerking moet beantwoorden aan de uitdagingen van een evolutieve mobiliteit
| 17/06/2019
Wereldprimeur voor de zonnebescherming van Gare Maritime op Thurn & Taxis
| 15/06/2019

Meer news