FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur

Relatie tussen laadcapaciteit e-wagen en laadinfrastructuur

Elke fleet- of mobilitymanager ziet zijn of haar wagenpark al enkele jaren vergroenen. De overheid doet er alles aan om de keuze voor elektrische auto’s af te dwingen. Het op 1 maart 2019 officieel in werking getreden mobiliteitsbudget voorziet in de eerste pijler een duurzame auto met de voorkeur voor een elektrische auto of plug-in hybride. Tanken wordt laden. De Facility Manager faciliteert.

Een ten opzichte van auto’s met verbrandingsmotor – zeker diesels - veel geringer rijbereik roept de grootste weerstand op tegenover elektrische auto’s. Laadfaciliteiten op het werk en thuis zijn dan ook onmisbaar voor wie de omschakeling wil realiseren. Reacties van ‘eerste gebruikers’ geven aan dat er heel wat misverstanden bestaan over het laden van elektrische auto’s. n het bijzonder dat er geen besef is van het samenspel tussen laadinfrastructuur en de elektrische auto.

Voor het laden van een elektrische auto is dit belangrijk: de capaciteit van de accu (vergelijkbaar met de tankinhoud bij een benzine- of dieselauto), de laadcapaciteit van de auto en de laadcapaciteit van de laadpaal (vergelijkbaar met het debiet dat uit de pomp kan stromen).


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


25/11/2019
 



News in short
Q8 innoveert om het parkeren in de stad te bevorderen
| 17/02/2020
UNIZO Limburg kiest TRU 100% CLEANING ROOM als ‘Vlaamse Starter van het jaar’
| 14/02/2020
Internationale samenwerking CO2-opslag komt in aanmerking voor EU-subsidie
| 13/02/2020
Textielsharing voor de horeca
| 12/02/2020
Effectief licht voor meerdere werkplekken
| 11/02/2020

Meer news