FRNL | | NewsBibliotheekAgendaNewsletterJobsAdvertisingContact |
  
Home » Bibliotheek » De schoonmaak, schoon gemaakt

De schoonmaak, schoon gemaakt

Schoonmaak en facility management worden haast in één adem genoemd. Begrijpelijk ook, want schoonmaak is zowat de meest essentiële service van de brede waaier aan facilitaire services die kunnen aangekocht en geleverd worden. Wie schoonmaak zegt, denkt aan de schoon te maken oppervlakte, de frequentie van de poetsbeurten, de te gebruiken producten en eventuele machines… kortom de precies af te bakenen technische aspecten die zich laten vastleggen in SLA’s. Maar daarmee zijn we nog lang niet uitgedweild!

Het uitbesteden van schoonmaakopdrachten mag dan al zo vanzelfsprekend lijken als dat het water naar de zee stroomt, maar wat houdt de opdracht eigenlijk in? Heel courant leggen klanten een lastenboek voor aan de potentiële serviceprovider die aan de hand daarvan een offerte opstelt. Maar mogen we er zomaar vanuit gaan dat het lastenboek effectief alle verwachtingen van de klant opneemt of gaat er achter wat zwart op wit staat neergeschreven nog een verborgen wensenlijst schuil?

“Er leeft een duidelijke trend dat klanten meer verwachten dan wat besproken werd bij de offerteaanvraag en de toekenning van de opdracht, zelfs wanneer de evalueerbare kwaliteit van de dienstverlening geen reden tot kritiek geeft” merkt Guy Claes, Marketing & Communications Manager bij Facilicom op.


Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


13/12/2017
Schoonmaak en Hygiëne
 



News in short
De impact van biofilisch design op lichaam en geest
| 20/05/2019
Visie van de ontwikkelingsstrategie van SPIE Belgium
| 15/05/2019
Facilitaire en technische diensten als motor voor klantentevredenheid in de zorg
| 14/05/2019
Meer comfort en energiebesparing door de juiste sturing van ventilatie
| 13/05/2019
AZ Sint-Maarten bekroond door jury EN publiek tijdens de Facility Awards
| 10/05/2019

Meer news