Home » Bibliotheek » DE STRIJD OM UW HANDHYGIËNE: DE FEITEN OP EEN RIJ

DE STRIJD OM UW HANDHYGIËNE: DE FEITEN OP EEN RIJ

Dyson Airblade handdrogers zijn niet alleen minder duur, maar ook duurzamer en even hygiënisch als papieren doekjes.
In 1993 bracht Dyson de eerste zakloze stofzuiger op de markt. Meteen verzetten de gevestigde fabrikanten er zich tegen met hand en tand. Logisch, want alleen al in de thuismarkt van Dyson, het Verenigd Koninkrijk, brachten stofzuigerzakken op dat ogenblik meer dan 100 miljoen euro per jaar op. Later bekende een bedrijfsleider van Hoover er spijt van te hebben dat hij de nieuwe technologie van de start-up niet had gekocht. Nu is het de vervuilende papierindustrie die valse claims maakt op het gebied van hygiëne, gebaseerd op misleidend wetenschappelijk onderzoek, in een poging technologische ontwikkelingen tegen te werken. Hoog tijd voor de waarheid.

Toen Dyson de Airblade handdrogers introduceerde als antwoord op de dure, milieubelastende papieren handdoekjes, barstte een strijd los rond openbare toiletruimtes. De meest recente cijfers tonen aan dat producenten van papieren handdoekjes in de periode van 2012 tot 2020 meer dan 800 miljoen dollar aan inkomsten mislopen door de verkoop van elektrische handdrogers. Ook zelfverklaarde onafhankelijke distributeurs van zowel de handdrogers als papieroplossingen verdienen al gauw vijf keer meer aan de verkoop van papier en zullen de klant dus proberen te overtuigen duur en niet duurzaam papier te kiezen door de hygiëne van de Dyson apparaten in twijfel te trekken.

Het European Tissue Symposium (ETS) is een Brusselse groep die de belangen van de papierenhandoekenindustrie behartigt, met onder meer papiergiganten Kimberly-Clark en SCA in de rangen. Hun taak bestaat onder meer om de inkomsten die verloren gaan door de nieuwe technologie te beperken door de aanval in te zetten op Dyson Airblade en nieuws te verspreiden dat het bedrijf in diskrediet brengt.



Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...  Download gratis de PDF van dit artikel om het vervolg te lezen...


12/04/2017
Schoonmaak en Hygiëne
 


News in short
Efficiënter werken met minder stress
| 19/10/2017
Aan de wieg van een nieuwe identiteit
| 19/10/2017
NFC Index bevestigt stijgende trend van facilitaire kosten
| 19/10/2017
Cushman & Wakefield en ADMOS bundelen krachten
| 18/10/2017
Betere werkruimtes bedenken met NNOFCARE
| 17/10/2017

Meer news